"Je to masakr jak v cenách, tak v maržích," uvedl ve čtvrtek šéf Fiatu na adresu svého německého konkurenta v evropské verzi amerického listu New York Times. Marchionne, který zároveň vede i americkou automobilku Chrysler, požádal Evropskou komisi, aby zasáhla a pomohla automobilovému sektoru se současným přebytkem kapacity. (více o krizi evropského autoprůmyslu čtěte zde)
Volkswagen nejdříve odpověděl zdrženlivě. "Podnikáme v konkurenčním prostředí," řekl vedoucí prodejů značky Christian Klingler a dodal, že tlak na cenu očekává i do budoucna.
Další reakce už tak smířlivá nebyla. "Setrvání pana Marchionneho v čele ACEA je neudržitelné," uvedl hlavní mluvčí Volkswagenu Stephan Gruehsem. "Z našeho pohledu jsou jeho komentáře opět neprofesionální, a proto ho vyzýváme k odstoupení."
Skupině Fiat klesl v červnu meziroční prodej aut v Evropě téměř o sedmnáct procent. Volkswagenu přitom o čtyři procenta rostl. Německá automobilka v prvním pololetí vytvořila provozní zisk 6,49 miliardy eur, což je meziročně o sedm procent více.
Skupina Volkswagen je podle prodejů z prvního pololetí letošního roku třetí největší automobilkou na světě, první je japonská Toyota, druhou americký koncern General Motors. Do roku 2018 chce VW zvýšit prodej na více než deset milionů vozů a stát se světovou jedničkou.
Fiat začátkem tohoto roku zvýšil svůj podíl v Chrysleru na 58,5 procenta z předchozích 53,5 procenta. Loni v létě se stal většinovým majitelem Chrysleru poté, co dokončil převzetí podílů vlád Spojených států a Kanady.