Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Muž, který se zbavil Primy. Šéf MTG vidí budoucnost v digitální zábavě

  14:00aktualizováno  14:00
Jednapadesátiletý Jorgen Madsen Lindemann je muž číslo jedna švédské mediální skupiny MTG, která v týdnu oznámila, že se po více než dvanácti letech zbaví polovičního podílu v televizi Prima. Firmu nyní směruje hlavně do oblasti digitální zábavy, která podle něj představuje mnohamiliardový byznys a tedy potenciál růstu.

Jorgen Madsen Lindemann, generální ředitel švédské společnosti Modern Times Group (MTG) | foto: MTG

Švédský mediální obr (celý název firmy je Modern Times Group) koupil podíl v Primě v roce 2005 za 87 milionů eur, což tehdy dělalo v přepočtu asi 2,5 miliardy korun. Po dvanácti letech prodává za 4,5 miliardy. Podíl kupuje společnost Denemo Media podnikatelů Vladimíra Komára a Ivana Zacha (psali jsme zde).

Prodej české televize zapadá do nové strategie Švédů, kteří pod taktovkou Lidemanna přesouvají gró svého byznysu do oblasti digitální zábavy. Výnos z Primy chtějí použít na navýšení podílu v německé společnosti InnoGames z 21 na 51 procent. InnoGames vyvíjí a provozuje on-line hry a má 150 milionů registrovaných uživatelů.

Segment on-line her má být jedním z hlavních pilířů, na kterých MTG staví svoji digitální strategii. Vedle videotéky má jít ještě o oblast e-sportu, do které společnost v poslední době hodně investuje. Loni spustila například placený televizní kanál eSportsTV. „Investujeme do produktů a společností, které budou řídit budoucí růst a zisky,“ okomentoval strategii firmy Lindemann.

Dobrý šéf, který umí naslouchat

Digitální přerod je součástí restrukturalizace, kterou MTG pod jeho vedením zahájila předloni a jejíž součástí bylo mimo jiné propuštění asi tří stovek lidí ve Švédsku, Norsku, Dánsku a Velké Británii. Firma už se také zbavila neplacených televizí v Rusku a Maďarsku, zároveň hledá kupce pro svůj byznys v Pobaltí.

A vypadá to, že nová strategie se Lindemannovi začíná vyplácet. Tržby společnosti za třetí čtvrtletí loňského roku rostly o rekordních sedm procent na 4,1 miliardy švédských korun (SEK), což je přibližně 11,7 miliardy českých, provozní zisk dosáhl 162 milionů SEK proti ztrátě ve stejném období roku 2015.

Skupina je největším provozovatelem placené i neplacené televize ve Skandinávii a v Pobaltí a Bulharsku. Vlastní také několik rozhlasových stanic a streamovací služby.

Rodilý Dán Lindemann nastoupil v roce 1994 jako vedoucí interních služeb. Postupně se vypracoval přes různé pozice až na tu nejvyšší - v roce 2012 byl jmenován prezidentem a výkonným ředitelem. Platí za dobrého a vstřícného šéfa, který s problémem neodmítne ani řadového zaměstnance.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Ovocnáři sklidí o čtvrtinu méně jablek, mají nejhorší rok za šest let

Úroda jablek v českých sadech bude kvůli mrazům a nízké sklizni nejnižší od roku 2011. Podle posledního odhadu k začátku září měla meziročně klesnout o 24...  celý článek

(Ilustrační snímek)
V Evropě je přes 12 tisíc TV kanálů. Diváci se přesouvají na internet

Trh s digitálním video obsahem se čím dál víc tříští. V Evropě je už přes 12 tisíc služeb, které suplují klasické televizní vysílání nebo mu konkurují. To je...  celý článek

V obchodě Tesco se objevilo máslo s čipem proti krádeži.
Máslo se krade. Prodejna Tesco ho zabezpečila čipem

Supermarket Tesco ve Smíchovské tržnici v Praze nabízel v posledních dnech máslo, které mělo na obalu umístěný ochranný čip. Podle zjištění iDNES.cz k...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.