Manoudakis tvrdí, že všechna jednání jsou teprve na začátku. Ilustrační foto

Manoudakis tvrdí, že všechna jednání jsou teprve na začátku. Ilustrační foto | foto: SkyEurope

Šéf padlých SkyEurope plánuje jejich vzkříšení

  • 94
Značka SkyEurope z nebe možná nezmizí. Šéf firmy Nick Manoudakis už jedná s možnými investory o založení nových aerolinek, které by začaly bez dluhů a s dostatkem provozního kapitálu. Jméno by zřejmě zůstalo: SkyEurope.

"Pracujeme na jakémkoliv možném řešení s investory, kteří by poskytli prvotní kapitál. Je to ve spolupráci se správcem," řekl v rozhovoru pro MF DNES Manoudakis. "Pokud přijdeme zpět, můžeme znovu získat pomalu důvěru zákazníků a to se stane, pokud budeme mít jisté a pevné financování našeho provozu," dodal.

Podle něj je totiž levnější "opravit" poškozenou důvěru cestujících ve zkrachovalé aerolinky než zakládat úplně novou společnost.

Podle analytiků je těžké hodnotit šance na úspěch. "Tržní potenciál tu sice je, ale mnoho šancí nevidím. Záleží, jak silný investor za nimi bude stát," říká Ondřej Moravanský ze společnosti Cyrrus.

Čtěte: Konec výletů za pár eur

Skepticky se k tomu staví i někteří zaměstnanci. "Jak nás chtějí přesvědčit k tomu, že s nimi máme dál spolupracovat, když nám tolik dluží za výplaty. K tomuto managementu už důvěru nemám," řekl jeden ze zaměstnanců. Piloti i stevardky budou ale novou práci hledat dost těžko kvůli útlumu v letectví. Naděje na výplatu jsou ale mizivé. Zdroje MF DNES ve SkyEurope potvrdily, že se myšlenkami na vzkříšení aerolinky vážně zabývají.

Manoudakis nechce zatím své plány příliš konkretizovat. Tvrdí, že všechna jednání jsou teprve na začátku. Potvrdil ale, že s několika investory, jejichž jména nechce uvést, už jedná. "A myslím, že se další i objeví. Máme know-how a značka je velmi dobře známá, navíc máme skvělé zaměstnance," tvrdí Manoudakis.

Noví investoři by museli koupit značku nejspíše od konkurzního správce. Soud dosud ale neobdržel ani žádost o vyhlášení konkurzu, ačkoliv ji firma oznámila v pondělí před půlnocí. SkyEurope dnes přišly o licenci pro provoz letecké dopravy.

I dva dny poté, co firma ukončila svůj provoz, považuje Manoudakis model SkyEurope za dobrý. Největší chybou v historii ztrátových aerolinek podle něj byla příliš rychlá expanze. "Stále si myslím, že celkově byl plán dobrý, jen jsme potřebovali ještě dva tři roky," dodal.