Pilsner Urquell jako vlajkovou loď celého pivovarského koncernu SABMiller chce prodávat více za hranicemi než doma.
"Pro nás jsou nejzajímavějšími trhy rozhodně Jižní Afrika, Spojené státy a Velká Británie," říká Short. Pro zahraničí jsou podle něho zajímavé i další značky, nejen prémiový Urquell.
Vařit plzeňský originál v těchto zemích však nechce. "Licenční výroba je důležitá, ale zda budeme v budoucnu nově vyrábět v dalších zemích, závisí na prodejích v každém teritoriu. Pokud naroste na námi stanovenou úroveň, můžeme uvažovat o zahájení licenční výroby," uvedl Mike Short.
V Británii ani USA se o tom neuvažuje. Například Američané si za Prazdroj připlácejí právě proto, že chtějí pivo z Plzně.
V Česku se už podle Shorta majitel Prazdroje po žádném pivovaru nepoohlíží. "Ani nemůžeme. Další růst by musel schválit antimonopolní úřad a to nepovažuji za reálné," vysvětluje Short s tím, že chystaná privatizace Budvaru se tak plzeňské skupiny netýká.
Short chce, aby pivovarští odborníci z českých podniků, které spadají pod křídla SABMiller, chodili na zkušenou do sesterských zahraničních podniků.
"Prospěje to růstu celé firmy, čeští specialisté jsou schopní přinést zkušenosti do ostatních firem a podobně by to mělo fungovat i naopak," řekl Mike Short.
Šéf Prazdroje Mika Short, (2. března 2005) |