"Jméno nového ředitele bude známo během následujících dvou týdnů,“ uvedl ministr Pavel Dobeš s tím, že s touto změnou již seznámil i Porubu.
Ten však na svůj odchod z čela Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zareagoval překvapeně. "Informacím z médií o změnách ve vedení na ŘSD nemohu uvěřit. Pan ministr několikrát avizoval vypsání standardního výběrového řízení na pozici generálního ředitele, kterého se budu moci zúčastnit. Až do obdržení písemného rozhodnutí ministra dopravy Pavla Dobeše budu informace považovat za spekulativní," prohlásil René Poruba.
Podle něj musí z vedení úřadu odejít kvůli tlakům na urovnání sporů kolem zvlněného úseku dálnice D47, který právě on často kritizoval a obviňoval z chyb společnost Eurovia, která úsek postavila.
Dobeš: nový šéf napraví problémy kolem zvlněné dálnice D47
Nový šéf se podle ministra zaměří hlavně na stabilizaci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), zajištění transparentního prostředí pro výběrová řízení, čerpání evropských peněz v rámci Operačního programu doprava a na přípravu projektů v během nového rozpočtového období.
"Bude také odpovědný za přípravu a realizaci důležitých silničních projektů jako je například příprava modernizace D1, dokončení dálnice D8, realizace PPP projektu na D3 či části obchvatu kolem Přerova," vyjmenoval úkoly nového šéfa Dobeš.
Dalším úkolem bude dořešit zmiňovaný spor s Eurovií kolem zvlněné dálnice D47. "Dořešení sporu znamená, že tato komunikace bude opravena a uvedena do odpovídajícího stavu," vysvětlil ministr.
O odvolání Poruby se spekulovalo v souvislosti s čistkou spojenou s odstraňováním lidí napojených na neoficiálního šéfa Věcí veřejných Víta Bárty. Minulý měsíc o posty přišli například šéf Správy železniční dopravní cesty Pavel Habarta a Dobešův náměstek Daniel Bartek (více o jeho odvolání čtěte zde).
Stanovisko šéfa ŘSDInformacím z médií o změnách ve vedení na ŘSD nemohu uvěřit, pan ministr několikrát avizoval vypsání standardního výběrového řízení na pozici generálního ředitele, kterého se budu moci zúčastnit. Až do obdržení písemného rozhodnutí ministra dopravy Pavla Dobeše budu informace považovat za spekulativní. Potvrzuji, že signály o stupňovaném tlaku na mou osobu, především kvůli probíhajícímu sporu u úseku dálnice D4708, zaznamenávám již delší dobu. Tyto tlaky vycházejí z okruhu skupin, jejichž snahou je dohodnout se se zhotovitelem zvlněné komunikace, a to bez ohledu na škodu, která může být způsobena státu. Vím také, že pod stejným tlakem je i ministr dopravy Pavel Dobeš. Tyto se navíc stupňují s přebíráním dalších úseků silničních komunikací, které vykazují podobné vady, jako je tomu u zvlněného úseku dálnice D4708. Obávám se, že podobný osud jako mne stihne i kolegy z pracovní skupiny D47, která se v posledních měsících s obrovským pracovním nasazením snažila situaci řešit s minimálními dopady pro stát. |