Jiří Švorc

Jiří Švorc | foto: Michal Šula, MAFRA

Šéf ŘSD Švorc odstoupil, dostane novou funkci zmocněnce pro D1

  • 55
Šéf Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc po roce odstoupil. Dál však zůstane ve službách státu v nové funkci zmocněnce pro modernizaci dálnice D1 a dostavbu rychlostní silnice R35.

Podle ministerstva dopravy Švorc rezignoval po vzájemné dohodě s ministrem Pavlem Dobešem. "Nabídku (na funkci státního zmocněnce) jsem dostal od pana ministra a jeví se mi natolik zajímavou, že jsem ji přijal," řekl iDNES.cz Švorc s tím, že se projektu modernizace dálnice D1 věnuje už několik měsíců.

Ředitelství silnic a dálnic dočasně povede ředitel výstavby René Poruba. O novém šéfovi rozhodne výběrové řízení.

Švorc bude mít jako vládní zmocněnec na starosti modernizaci dálnice D1 a dostavbu rychlostní silnice R35. Vznik nové funkce ministr zdůvodňuje tím, že jednání kolem staveb jsou náročná na komunikaci s dalšími ministerstvy, regiony či starosty měst a obcí.

"To vše bude mít na starost právě pan ředitel Švorc v pozici koordinátora a zmocněnce ministra dopravy, následně navrhnu panu premiérovi zmocnění vládou ČR," uvedl Dobeš.

Státní ŘSD se změní na akciovou společnost

Podle Švorce je potřeba vytvořit tým odborníků, kteří se budou věnovat výhradně tomuto projektu. "Půjde o malý tým lidí a velmi úsporné řešení, které nebude vyžadovat žádné výrazné finanční nároky," řekl bez bližších podrobností Švorc.

Modernizace dálnice D1 a dostavba rychlostní silnice R35 bude v budoucnu jednou z priorit Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Tou další je podle Dobeše transformace ze státní firmy na akciovou společnost, což bude spojeno s dalšími personálními změnami.

Švorce do funkce generálního ředitele ŘSD dosadil loni v létě bývalý ministr dopravy Vít Bárta. Na postu vystřídal Alfréda Brunclíka, kterého Bárta vinil z chyb při sestavování seznamu silničních staveb, kde se kvůli nedostatku financí měly zastavit stavební práce.