Škoda Yeti GreenLine

Škoda Yeti GreenLine | foto: Škoda Auto

Šéf Škodovky: Yetiho pro Číňany o pár centimetrů zvětšíme

  • 25
Škoda Auto prodlouží o pár centimetrů svůj současný terénní model Yeti. Čeští zákazníci si však zatím takovou prodlouženou verzi nebudou mít šanci koupit. Půjde o auto, které budou vyrábět pouze v Číně a pouze pro tamější trh.

Yeti bude čtvrtým modelem, který automobilka bude v Číně vyrábět. "Budeme ho tam prodávat v mírně pozměněné verzi, o několik centimetrů delší," řekl v rozhovoru pro MF DNES šéf Škody Auto Winfried Vahland.

Věří, že terénní vůz bude mít v Číně stejně dobrý odbyt, jako má dosud v Evropě. "Celkově je v Číně poptávka po velkých autech, takže věříme, že yeti tam bude mít velký úspěch," uvedl Vahland.

Drobné úpravy jsou běžné i u jiných modelů, které Škoda Auto v Číně vyrábí. Tamější zákazníci si potrpí především na více chromových prvků či komfortnější kožené sedačky, požadují většinou také lepší výbavu. Čínský trh je pro automobilku zásadní, pro firmu je největším odbytištěm, navíc výrazně roste.

Yeti patří mezi modely, na které zákazníci musí nejdéle čekat. Škoda Auto chystá navýšení výroby i v Kvasinách. Původně automobilka počítala se zhruba padesáti až šedesáti tisíci aut ročně, teď řeší, jak dosáhnou v Kvasinách výroby až 100 tisíc vozů. Yeti se nedávno stal i hvězdou prestižního automobilového pořadu Top Gear. "Myslím, že i díky tomu má yeti šanci stát se ikonou mezi auty," tvrdí Vahland.

Druhý závod v Rusku

Škoda tento týden udělala další krok k plnění svých plánů prodávat do roku 2018 dvakrát více aut než dosud. Volkswagen a Škoda Auto podepsaly dohodu s automobilkou GAZ z Nižního Novgorodu ohledně společné výroby sto tisíc aut ročně. 

Spolupráce s firmou miliardáře Olega Děripasky má umožnit automobilce další růst. "Rusko patří k trhům, které v příštích letech zřejmě porostou nejvíce. Ruský trh má proto pro růstovou strategii Škody mimořádný význam," řekl Vahland. Dosud Škoda vyrábí v Rusku v Kaluze u Moskvy.

V Nižním Novgorodu už působí i někteří čeští dodavatelé, například Brano Group. "Díky tradici automobilového průmyslu je tam snazší sehnat kvalifikované zaměstnance než třeba v Kaluze," říká šéf Brano Group Pavel Juříček.

Budoucnost závodu v Kaluze je nejistá, ruská vláda totiž nedávno schválila nové podmínky pro montáž aut a ta podmínky pro montáž u Moskvy značně zhoršila. Kabinet Vladimira Putina chce zpřísněním zvýšit podíl domácí výroby, současně nabízí i investiční pobídky.