"Někdy kvůli tomu nemůžu spát už teď, a jestli se to nebude dařit, budu mít ještě noční můry," řekl ve středu Enomoto, který si dal sídlo nové továrny do jména, aby jej tak dostal do povědomí Japonců.
Přestože v zemi, kde je desetiprocentní nezaměstnanost, by to neměl být problém, Toyota má vysoké nároky na kvalifikovanost svých zaměstnanců. Některé možné adepty už firma začíná testovat a Enomoto tvrdí, že zatím není důvod k vážnějším obavám, ba naopak.
"Míra úspěšnosti Čechů v testech byla vyšší, než jaké jsme dosáhli v Británii i ve Francii, z čehož by se dalo usuzovat, že Češi mají lepší všeobecné znalosti než západní Evropané," říká.
Enomoto představil model i první fotografie z útrob nově vznikající továrny, o které s hrdostí tvrdil, že bude "nejlepší továrnou, jakou kdy Toyota v zahraničí postavila."
Firma používá k projektování stavby trojrozměrné modely a tvrdí, že bude v japonském stylu s velkou halou a omezeným množstvím stěn, "aby na sebe všichni viděli".
Tři automobilky investují do nové továrny dohromady asi 45 miliard korun. Model, který se bude v Kolíně vyrábět, by se měl představit nejpozději na ženevském autosalonu, dodal Enomoto.