Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Volkswagenu pochválil Škodu. Ještě loni na ni žárlil

  15:29aktualizováno  15:29
Škodovka si vysloužila nezvyklou pochvalu od generálního ředitele německého koncernu Volkswagen Martina Winterkorna. Škoda rychle roste a proto budeme posilovat její pozici, řekl šéf, kterému se ještě loni nezamlouval úspěch superbu v zahraničí.

Škoda Superb Combi. | foto: iDNES.cz

"Škoda je jednou z nejrychleji rostoucích automobilových značek ve světě," sdělil Winterkorn listu Automotive News Europe. "Má pověst cenově dostupného a technologicky solidního auta, které odpovídá požadavkům doby. Pokračujeme s posilováním pozice této značky, protože miliony zákazníků v Číně, Rusku, Indii a Evropě na její výrobky čekají," řekl.

Škoda má letos poprvé v historii vyrobit přes 800 tisíc aut. Jen za první tři čtvrtletí jich z fabrik vyjelo téměř 665 tisíc, což je meziročně o 17 procent více. Velké ambice má ale i Volkswagen, který je největší evropskou automobilkou a do roku 2018 se chce stát světovou jedničkou. A právě Volkswagen ještě loni na Škodovku žárlil.

"Budeme muset Škodě utáhnout opratě. Přeji jim úspěch, ale nemůžeme se sami oslabovat," řekl minulý rok na adresu české automobilky Winterkorn časopisu Auto Bild. V renomovaném magazínu totiž vyšel test, ve kterém nový superb porazil passata. Resumé bylo, že superb nabízí za méně peněz větší komfort, například má luxusnější interiér.

V souvislosti s rivalitou značek v koncernu Volkswagen se také mluvilo o přibližování Škodovky k Audi. Na základě toho se začalo spekulovat o některých změnách strategie ve Škodě Auto, která by více odlišila značky tak, aby si nekonkurovaly.

První tři omezení iniciovalo německé vedení na konci loňského roku. V octavii s poloautomatickou klimatizací nebude chladicí box, do rychlé Fabie RS se nebudou montovat xenonová světla a v superbech už řidiči nenajdou značkové deštníky.

Autor:



Nejčtenější

Česká pošta se chtěla zalíbit na Facebooku, sklidila výsměch

Česká pošta na svém Facebookovém profilu vyhlásila soutěž o modré reklamní...

Po pošťácké internetové televizi, kterou loni Česká pošta rozjela na kanále YouTube, nyní rozpačitě baví své zákazníky...

Motýlí efekt a duha na českých bankovkách. Podívejte se na nové prvky

Státní tiskárna cenin představila nové ochranné prvky, které budou na...

Státní tiskárna cenin slaví devadesát let od svého vzniku. Významné jubileum spojila s unikátní výstavou cenin, kde má...



Ceny pozemků pro dům vyskočily na dvojnásobek. Kolik stojí ve vašem kraji?

Inženýrské sítě

Ceny stavebních pozemků stoupaly nejstrměji v posledních sedmi letech na Vysočině, v Královéhradeckém kraji a ve...

KLDR čaruje s rozpočtem jak Voldemort. Její lži drásaly i otrlé Sověty

Severokorejský diktátor Kim Čong-un na vojenské přehlídce v Pchjongjangu (15....

Představte si státní rozpočet, který vykazuje stálý růst, notně podporuje rozvoj vědy i technologií, velkou část...

KVÍZ: Kolik chmele je v půllitru a co je spilka? Otestujte se, co víte o pivu

(Ilustrační snímek)

Jsme národ pivařů. Alespoň to platí o spotřebě na hlavu. Každý Čech do sebe za rok otočí v průměru pár set půllitrů....

Další z rubriky

Lidl a Kaufland přesedlají na BMW, ojetiny mohou zaplavit český trh

Německá automobilka BMW (ilustrační snímek)

Německá skupina Schwarz-Gruppe, vlastnící obchodní řetězce Lidl a Kaufland, přechází u firemní flotily ze značky Audi...

České lékárny Dr.Max míří do Číny. Penta chystá nákupy řetězců

(Ilustrační snímek)

Investiční skupina Penta míří s lékárenskou sítí Dr.Max na čínský trh. Jedná s některými společnostmi o jejich koupi....

Albert zmenší prodejny, za hlavní tržnice utratí až 120 milionů

Obchodní řetězec Albert chce rozšířit koncept své moderní prodejny „Tržnice“....

Nový koncept „tržnice“ otevřel Albert na pražském Chodově loni v srpnu. Dominuje v něm dřevo a matná černá barva. Kromě...

Najdete na iDNES.cz