Češi vypijí půl druhé lahve sektu ročně. Bohemia Sekt doufá v dvojnásobek

  14:17aktualizováno  14:17
Čech vypije v průměru jeden a půl lahve šumivého vína ročně, Němec zvládne pět „sedmiček“. Ondřej Beránek, ředitel největšího tuzemského výrobce vín Bohemia Sekt, přitom věří, že se na sousedy brzy dotáhneme a spotřeba stoupne aspoň na tři lahve. Loňský rok byl pro plzeňského výrobce prodejně nejlepší od roku 1999.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Anna Vavríková, MAFRA

„Sekt se v tuzemsku pije podstatně častěji než dříve,“ shrnul trend Beránek. Spotřeba se loni zvýšila nejrychleji za posledních nejméně sedm let. Firma je přesvědčena, že to souvisí s konjunkturou. Spotřebu šumivého vína přirovnává k barometru dobré nálady ve společnosti.

Prodeje šumivých nápojů a sektů Bohemia Sekt loni vzrostly o osm procent. Společnost, která pokrývá dvě třetiny tuzemského trhu, prodala patnáct milionů lahví. Zvýšila také tržby: o 3,4 procenta na 1,8 miliardy korun. Letos budou podle Beránka výsledky ještě o několik procent lepší.

Nejdůležitějším prodejním časem je prosinec, kdy prodeje stoupají až na čtyřnásobek ročního průměru. Vyšší bývá každoročně spotřeba i v období Velikonoc a také v září.

Bohemia Sekt vysadil 40 hektarů nových vinic, z toho 13 hektarů pro hrozny na výrobu sektu. V současnosti hospodaří na 520 hektarech vlastních vinic, ale do roku 2020 chce plochy rozšířit na 600 hektarů.

V příštím roce firma plánuje spustit velkou investiční akci. Zahájí výstavbu nového střediska na zpracování hroznů ve svém vinařství Víno Mikulov, která vyjde na 150 až 180 milionů korun. V tuzemsku půjde o největší závod na zpracování hroznů.

Společnost má více než dvoutřetinový podíl na českém trhu sektů a 13procentní podíl na trhu tichých vín. Firma má 280 zaměstnanců. Do skupiny patří také značky Habánské sklepy, Chateau Bzenec, Vinařství Pavlov, šumivé nápoje Avanti či aperitivy Metropol. Loni skupina prodala 15 milionů lahví sektu a 11 milionů lahví tichých vín.

Pokud jde o chuťové preference Čechů, čekala firma trochu jiný směr. Ve světě je totiž běžný příklon spíše k sušším variantám brut, v Česku však tvoří tři čtvrtě prodaných lahví sladší demi sec. „Český spotřebitel je velmi konzervativní. Čekali jsme rychlejší příklon ke kategorii brut,“ uvedl Beránek.

Společnost letos nově uvedla na trh prémiový produkt Bohemia Sekt Prestige 36 s dobou zrání tří let. Vedle tohoto cuvée odrůd Chardonnay a Rulandského modrého nově prodává také jednoodrůdový sekt vyrobený metodou charmat z odrůdy Ryzlink Rýnský, který je typický v severních vinařských oblastech.

Autor:

Nejčtenější

V příštím roce přijde ekonomická krize, řekl ekonom Pikora v Rozstřelu

Ekonom Vladimír Pikora v diskusním pořadu iDNES.cz Rozstřel. (4. prosince 2018)

„O tom, že krize přijde, nemusíme pochybovat. Podle mého názoru k tomu dojde v příštím roce,“ uvedl ekonom Vladimír...

Světové burzy rychle ztrácejí, propad akcií může přivolat recesi i v Česku

Newyorská burza (24. 8. 2015)

Finanční trhy zachvátila „blbá nálada“. Burzy po celém světě již několik dnů v řadě ztrácejí a ani vyhlídky nejsou...

Štědrá nadílka ve Škodovce, zaměstnanci dostali bonus i prémii 12 tisíc

Ilustrační snímek

Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda si před letošními Vánocemi výrazně finančně polepší. Společnost totiž...

Protesty drtí francouzskou ekonomiku, šokovaní turisté ze země odjíždějí

Hnutí žlutých vest opět demonstruje v Paříži a dalších francouzských městech...

Protesty takzvaného hnutí žlutých vest proti vládním reformám těžce zasáhly francouzskou ekonomiku. Výrazný útlum tržeb...

Finanční správa si kvůli EET došlápla na soukromé kluby, padaly pokuty

Příběh elektronické evidence tržeb

Zátah ve 24 provozovnách, označených jako soukromé kluby, kde se místní scházejí za zábavou a za pitím, uskutečnili v...

Další z rubriky

Do sídla Deutsche Bank vtrhlo 170 policistů. Jdou po Panama Papers

Německá banka Deutsche Bank

Sto sedmdesát policistů ve čtvrtek „obracelo šuplíky“ a vyslýchalo zaměstnance v sídle největší německé banky Deutsche...

Portál Pepa.cz dluží hotelům až statisíce. Nekomunikuje, stěžují si

Akce

Slevový portál Pepa.cz potichu změnil provozovatele. Část klientů z řad hotelů a cestovních kanceláří nyní upozornila,...

IKEA mění obchodní strategii. S menšími pobočkami míří do center měst

IKEA Point na Václavském náměstí v Praze

Švédská společnost IKEA reorganizuje své podnikání a míří do menších poboček v centrech měst. V souvislosti s tím...

Najdete na iDNES.cz