Prodej šminek roste díky selfie mánii, ženy chtějí být jak Kardashianová

  15:46aktualizováno  15:46
Selfíčka Kim Kardashianové a dalších celebrit zvýšila prodej líčidel. Vášeň pro focení sebe sama totiž inspiruje řadu žen, které chtějí být na fotografiích dokonalé. Podle studie společnosti NPD Group vzrostly ve Velké Británii meziroční tržby za šminky o víc než 14,3 procenta.

Kim Kardashianová v reklamě pro T-Mobile | foto: T-Mobile

Tržby za zkrášlující prostředky se zvýšily o 390 milionů liber. Podle analytiků se v prvních osmi měsících letošního roku ve Velké Británii prodala oční líčidla v hodnotě 101 milionů liber, což je o 13 procent víc než vloni. Za kosmetiku zvýrazňující rty lidé utratili 54 milionů liber. To je oproti roku 2014 nárůst o 16 procent.

Fotogalerie

Odborníci tvrdí, že trh popoháněli jednotlivci, jako je právě selfiemi posedlá americká televizní hvězda.

„Celebrity jako Kim Kardashianová nebo Beyoncé inspirovaly v postování vlastních portrétů na sociální sítě Instagram nebo Facebook celou generaci žen,“ vysvětluje ředitel NPD Group Beauty UK June Jensen, jak selfíčka ženských celebrit ovlivňují byznys s kosmetikou.

Autoportréty slavných také zvýšily prodej takzvaných photo ready ličídel, které ženám na fotografiích zaručují perfektní vzhled.

„Ženy chtějí mít tvář, rty a oči na fotce dokonalé. Kosmetické společnosti proto zareagovaly výrobky, které napomáhají vytvořit požadovaný look,“ cituje Jensena BBC.

Kardashianová si na Instagramu svými portréty vytvořila obří skupinu více než 31 milionů fanoušku. Když si loni vyfotila svoji svatbu, snímek olajkovalo 1,92 milionu lidí. Fotka se tak stala historicky nejvíce postovaným snímkem. Letos Američanka vydala autobiografii poskládanou právě ze selfie.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...



Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Změny klimatu vyženou ceny piva na dvojnásobek, tvrdí vědci

Ilustrační snímek

Pivo se v budoucnu stejně jako čokoláda, káva nebo víno může stát obětí klimatických změn, které povedou až ke...

Saúdské investiční fórum čelí kvůli zmizení novináře exodu vrcholových byznysmenů

Korunní princ Muhammad bin Salmán.

Vrcholní představitelé velkých světových firem hromadně odříkají svou účast na investiční konferenci, která má příští...

Musíme bránit USA, vysvětluje šéf Amazonu žízeň po tučné armádní zakázce

Jeff Bezos před raketou New Shepard

Desetimiliardová armádní zakázka s názvem JEDI je opředena tajemstvím a účast amerických firem na ní budí čím dál větší...



Najdete na iDNES.cz