O zákonu tak budou znovu rozhodovat poslanci. Vzhledem k tomu, že ho vedle koaličních poslanců podpořili i komunisté, dá se očekávat, že horní komoru přehlasují.
"Pokud je občan nesvéprávný a nechá se nalákat reklamou na fotoaparáty, kde si lidé lámou ruce, a v krámě mají jenom tři kusy, pak je to jeho problém. Udělá to třikrát nebo čtyřikrát a pak už bude opatrný," hájil zrušení pasáží Jaroslav Kubera z ODS.
"Nesnažme se lidi řídit od narození až do smrti a dělat z nich idioty. Nakonec zjistíme, že vůbec nejsme schopni takovýto zákon realizovat, protože to možné není," prohlásil.
Ministr Urban ale zpřísnění nepokládá za nijak dramatické. "To je prostě pokus o to, aby se letáky na výprodeje používaly jenom v případě, že je zboží k dispozici," uvedl. "Myslím si, že takové slušné zacházení si český zákazník zaslouží," dodal.
Vláda se návrhem snaží předejít opakování situace, ke které došlo na začátku letošního roku. Řetězec Carrefour tehdy v letácích lákal na zboží, které ale v prodejnách nebylo k nalezení. - více zde
Zatím poslední bitva se strhla v nově otevřeném hypermarketu Tesco na pražské Skalce. Do obchodu přišly za slevami stovky lidí, zákazníci se strkali hlavně u pultu se zlevněnými digitálními fotoaparáty. Dokonce tu musela zasahovat policie a jedna žena zkolabovala. - více zde
Chaotické výprodeje ale nejsou ale jen českou záležitostí. Před několika dny se podobné davové šílenství strhlo ve Spojených státech při výprodejích v supermarketu Wal-Mart. Jednu ze zákaznic dav povalil a vzápětí na ní spadl muž, který se snažil prodrat do prodejny. Žena nakonec skončila v nemocnici.
Novela, kterou ve středu Senát odmítl, ukládá obchodníkům stanovit začátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě by měli mít dostatek zboží na skladě, nebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.
Podle obchodníků by se nicméně situace ze začátku letošního roku opakovat neměla. Vše, co novela ukládá, totiž už podle vlastních slov nyní splňují. Většina z nich uvádí platnost prodejních akcí, případně i množství zlevněného zboží, které je k dispozici.