Seriózní výrobce způsob uzení netají

  11:05aktualizováno  11:05
Na uzeném lososu si může každý velmi pochutnat, ale pouze pokud věnuje jeho výběru dostatečnou pozornost. MF Dnes proto přináší několik rad, jak postupovat při výběru uzeného lososa.

Barvu může mít losos od světle růžové až po tmavou sytou. | foto: Profimedia.cz

1. Co by mělo být na etiketě?
Všechno, co potřebujete vědět k výběru, by mělo být teoreticky na etiketě. Neměl by tam chybět druh ryby (tedy salmo salar nebo losos obecný), způsob produkce (zda pochází z chovu nebo byl uloven v moři nebo ve vnitřních vodách) i oblast odlovu (třeba Atlantský oceán).

Způsob uzení je informace dobrovolná, ale seriózní výrobce se s ní netají. Dobré je, když je na obalu uveden počet plátků a když jsou jednotlivé plátky proloženy fólií, lépe se pak servírují.

2. Jak by měl losos vypadat?
Barvu může mít podle druhu od světle růžové až po tmavou sytou, téměř červenou, ta je typická pro pacifické lososy. Vybarvení však musí být rovnoměrné, bez jakýchkoliv tmavých skvrn. Losos je ryba poměrně tučná, takže by na řezu neměly chybět výrazné, ale tenké bílé proužky tuku, které vytvářejí typickou "rybí kost“.

3. Jak by měl chutnat?
Neměl by být moc slaný, měl by mít chuť po uzení, ale jen velmi jemnou, na rozdíl třeba od uzených sleďů nebo makrel, které se udí teplým kouřem. Když si ho dáte na jazyk, měl by se téměř rozplývat. Nemusíte ho ani moc kousat, ale nesmí být zase jako bláto. Když vložíte maso do úst, neměli byste cítit tuk.

4. Jak ho nejlépe uchovávat?
Uzený losos by se měl uchovávat v chladu, nanejvýš do čtyř stupňů Celsia, listerie se totiž rozmnožují i při nízkých teplotách. Zkonzumovat byste ho měli co nejrychleji po zakoupení. Před podáváním vyndejte plátky z obalu a nechte dvacet minut ležet v chladu, aby se rozvinulo aroma.

Autoři:


Témata: Test iDNES.cz

Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

GLOSA: Při nákupu bez plastu přijdete nejméně o čtyři pětiny věcí

Členové Autonomní skupiny aktivistů proti plastu (ASAPP) polepili v jednom z...

Nakupovat „bez plastu“ jde už dnes. Jen se zákazník musí smířit s tím, že při výběru přijde o dobré čtyři pětiny věcí a...

TEST DNES: Úplné výsledky testu psacích potřeb pro prvňáčky

Ilustrační snímek

MF DNES otestovala čtrnáct inkoustových per a rollerů. Vybrali jsme takové psací potřeby, které výrobci nebo prodejci...

McDonald’s mění receptury. Pod tlakem trendu zdravé výživy jsou i ostatní

McDonald’s

V USA už nabízí největší fast-foodový řetězec McDonald’s většinu burgerů bez konzervantů. Postupně by měly tyto...



Najdete na iDNES.cz