1. Dobře si kupované zboží prohlédněte a vyzkoušejte. Vždy je lepší objevit případnou viditelnou vadu ještě před zaplacením a zboží si nechat vyměnit.
2. Zkontrolujte, zda je k výrobku přiložen český návod, pokud to jeho povaha vyžaduje, či alespoň základní informace v češtině. Není-li tomu tak, požadujte je po personálu v obchodě. V případě, že vám návod v českém jazyce neposkytne, raději takový produkt nekupujte.
3. Při placení vždy žádejte paragon, na němž je zřetelně vyznačeno, kdy a kde bylo zboží zakoupeno. I džínsy ze stánku za čtyři sta korun se vyplatí reklamovat, začnou-li se ve švu párat.
4. Informujte se u prodávajícího, jaká záruční lhůta se na vybraný výrobek vztahuje. Tento rok to totiž ještě vždy nemusí být dvacet čtyři měsíců.
5. Pozorně si přečtěte informace o výrobku, které jsou uváděny na obale či v propagačním letáku. Jestliže zjistíte, že tyto sliby produkt nesplňuje, jde o klamání zákazníka a máte nárok na vrácení peněz.
6. Trvejte za každých okolností na svých právech.
- pátek 26. září 2003