Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Anticenu Sexistické prasátečko dostaly politické reklamy ČSSD a TOP 09

  14:18aktualizováno  14:18
Šestý ročník soutěže o anticenu Sexistické prasátečko vyhrály politické reklamy. Absolutním vítězem se stala reklama zlínské ČSSD před letošními komunálními volbami lákající na odhalený ženský klín.

U veřejnosti nejvíce bodovala reklama zlínské ČSSD, zveřejněná před komunálními volbami. | foto: Facebook ČSSD Zlín

Veřejnost i odborná porota vybírala ze stovky nominovaných reklam. U veřejnosti nejvíce bodovala reklama zlínské ČSSD, zveřejněná před komunálními volbami. Odborná porota zvolila reklamu TOP 09 z Havířova se sloganem „vždy na pravém místě“. Celkově se v letošním ročníku sešlo takřka jedenáct tisíc hlasů. 

Co je Sexistické prasátečko

Anticenu pořádá brněnská nezávislá organizace Nesehnutí. Ta se dlouhodobě snaží prosadit systémové změny, které omezí sexistické a genderové stereotypy v reklamě.

Veřejnost letos volila ve dvou kategoriích: Stereotypy a jazykový sexismus a Objektifikace aneb Ukaž všechno. V první kategorii pomyslnou zlatou medaili získala reklama Radia Spin „Čím rezavější střecha, tím vlhčí sklep“, v druhé kategorii na stejné pozici skončila zlínská ČSSD, která se 638 hlasy zároveň stala absolutním vítězem letošního ročníku.

„Sexismus v politické reklamě je vždy krokem vedle. U politické reklamy veřejnost trvá na vyšších etických standardech a každý přešlap hodnotí přísně. To se projevilo i v letošním Sexistickém prasátečku, kde vyhrály hned dvě reklamy velkých politických stran,“ doplňuje jedna z pořadatelek soutěže Petra Havlíková.

Patnáctičlenná odborná porota složená z expertů a expertek na genderovou problematiku, marketing a veřejnou komunikaci zvolila za nejsexističtější reklamu letošního roku taktéž politickou inzerci, a to havířovskou TOP 09 se sloganem „Vždy na pravém místě“.

Fotogalerie

„Tento billboard je ukázkou devalvace politického diskurzu, místo politického programu se uchyluje k sexismu,“ okomentovala vítěznou reklamu genderová expertka působící v Británii Monika Metyková.

„Podobné zobrazování žen je rizikové zvláště v politických kampaních, protože ztěžují vstup žen do politiky,“ dodala Irena Smetáčková z katedry psychologie Pedagogické fakulty Karlovy univerzity.

Na druhé místo odborná porota zvolila propagační videoklip Slezské univerzity v Opavě. „Scénka v kabince navozující autentický sex se dostává až na hranici porna, přičemž slogan spojující sex s univerzitou svojí snahou o erotický humor je v prudkém rozporu s charakterem propagované instituce,“ zdůvodnil svůj výběr vedoucí katedry marketingové komunikace v Bratislavě Pavel Horňák.


Do trojice odbornou porotou vybraných reklam se dostal také Jazykový a vzdělávací institut, jehož inzerce se sloganem „Dostal jsem ji jazykem“ je podle poroty nejen sexistická, ale také velmi vulgární, prvoplánová a urážející.

Autor:


Nejčtenější

Máma se synem zašpuntovali víno kondomem, nápad jim vydělává miliony

Balení vinných kondomů.

Jistě jste už někdy ztratili špunt od lahve a dumali, jak situaci vyřešit. Američanka Laura Bartlettová se svým synem...

PŘEHLEDNĚ: Lidé špatně odhadují platy. Podívejte se, komu by přidali

Ilustrační snímek

Nejvíc platově podhodnoceni jsou učitelé, sociální pracovníci a zdravotní sestry, naopak přiměřený plat berou praktičtí...



Makléř si myslel, že pracuje v demoverzi, teď žádá vyplatit miliony eur

Harouna M Traore

Francouzský obchodník na burze žaluje makléřskou firmu Valbury Capital. Žádá, aby mu vyplatila 10 milionů eur, které...

Startup chce prorazit s pánským vibrátorem. Líbil se víc než Apple Watch

Pánský vibrátor Tenuto

Startup MysteryVibe chce změnit vnímání sexu. Podle firmy se totiž sex stává spíše součástí wellness. Kromě tomu...

Podnikatelka vydělala na „ženské viagře“. Investoři se mi smáli, vzpomíná

Cindy Eckertová stojí za vyvinutím léku na podporu ženského libida. Jeho účinky...

Založila společnost, prodala ji za miliardu dolarů a pak téměř zdarma získala zpět. Úspěch spoluzakladatelky Sprout...

Další z rubriky

ANKETA: Trump může spustit novou globální krizi, ohroženo je i Česko

Americký prezident Donald Trump na summitu G7 v Kanadě (8. června 2018)

Mezi Spojenými státy a Čínou zuří obchodní válka. Oboustranné zavádění dovozních cel mezi dvěma největšími ekonomikami...

Vetešnictví skomírají, ale po některých věcech je stále sháňka

Známé vetešnictví na Újezdě zavírá.

Po revoluci se s vetešníky roztrhl pytel. Poměrně jednoduchý byznys lákal podnikatele na lehce vydělané peníze. Tento...

Růst cen bytů se konečně zastavil a poptávka klesá, říká realitní makléř

Realitní makléř Otakar Schum

Bývalý vrcholový sportovec Otakar Schuma je, co do počtu prodaných bytů a domů, nejlepší realitní makléř v Praze a...

Najdete na iDNES.cz