Anticenu Sexistické prasátečko dostaly politické reklamy ČSSD a TOP 09

  14:18aktualizováno  14:18
Šestý ročník soutěže o anticenu Sexistické prasátečko vyhrály politické reklamy. Absolutním vítězem se stala reklama zlínské ČSSD před letošními komunálními volbami lákající na odhalený ženský klín.

U veřejnosti nejvíce bodovala reklama zlínské ČSSD, zveřejněná před komunálními volbami. | foto: Facebook ČSSD Zlín

Veřejnost i odborná porota vybírala ze stovky nominovaných reklam. U veřejnosti nejvíce bodovala reklama zlínské ČSSD, zveřejněná před komunálními volbami. Odborná porota zvolila reklamu TOP 09 z Havířova se sloganem „vždy na pravém místě“. Celkově se v letošním ročníku sešlo takřka jedenáct tisíc hlasů. 

Co je Sexistické prasátečko

Anticenu pořádá brněnská nezávislá organizace Nesehnutí. Ta se dlouhodobě snaží prosadit systémové změny, které omezí sexistické a genderové stereotypy v reklamě.

Veřejnost letos volila ve dvou kategoriích: Stereotypy a jazykový sexismus a Objektifikace aneb Ukaž všechno. V první kategorii pomyslnou zlatou medaili získala reklama Radia Spin „Čím rezavější střecha, tím vlhčí sklep“, v druhé kategorii na stejné pozici skončila zlínská ČSSD, která se 638 hlasy zároveň stala absolutním vítězem letošního ročníku.

„Sexismus v politické reklamě je vždy krokem vedle. U politické reklamy veřejnost trvá na vyšších etických standardech a každý přešlap hodnotí přísně. To se projevilo i v letošním Sexistickém prasátečku, kde vyhrály hned dvě reklamy velkých politických stran,“ doplňuje jedna z pořadatelek soutěže Petra Havlíková.

Patnáctičlenná odborná porota složená z expertů a expertek na genderovou problematiku, marketing a veřejnou komunikaci zvolila za nejsexističtější reklamu letošního roku taktéž politickou inzerci, a to havířovskou TOP 09 se sloganem „Vždy na pravém místě“.

Fotogalerie

„Tento billboard je ukázkou devalvace politického diskurzu, místo politického programu se uchyluje k sexismu,“ okomentovala vítěznou reklamu genderová expertka působící v Británii Monika Metyková.

„Podobné zobrazování žen je rizikové zvláště v politických kampaních, protože ztěžují vstup žen do politiky,“ dodala Irena Smetáčková z katedry psychologie Pedagogické fakulty Karlovy univerzity.

Na druhé místo odborná porota zvolila propagační videoklip Slezské univerzity v Opavě. „Scénka v kabince navozující autentický sex se dostává až na hranici porna, přičemž slogan spojující sex s univerzitou svojí snahou o erotický humor je v prudkém rozporu s charakterem propagované instituce,“ zdůvodnil svůj výběr vedoucí katedry marketingové komunikace v Bratislavě Pavel Horňák.


Do trojice odbornou porotou vybraných reklam se dostal také Jazykový a vzdělávací institut, jehož inzerce se sloganem „Dostal jsem ji jazykem“ je podle poroty nejen sexistická, ale také velmi vulgární, prvoplánová a urážející.

Autor:

Nejčtenější

Hygienické peklo v čínských hotelech. Personál usvědčila skrytá kamera

Na každý povrch dnes existují specializované přípravky, někdy si však poradíte...

Čínské luxusní hotely se musely omluvit poté, co se na sociální síti objevilo video, ve kterém jejich zaměstnanci...

Obchody si akcemi Black Friday utahují smyčku kolem krku, říká odborník

Black Friday

Od pondělí 19. listopadu začnou u některých obchodníků výprodeje na tzv. Černý pátek. Řada e-shopů však ve snaze zvýšit...

Dráhy nevědí, co s historickými vlaky. Prodělávají jim 40 milionů ročně

Lokomotiva řady 750.356 přezdívaná Brejlovec je jednou z těch, kterou chtějí...

Na ministerstvech dopravy a kultury vzniká plán na záchranu parních lokomotiv a dalších historických vozidel, o které...

Cigarety bez dýmu. Firma láká Čechy na zahřívaný tabák, lékařka varuje

Americká společnost Philip Morris představila novou generaci zahřívaných...

Společnost Philip Morris ČR v úterý představila novou generaci zahřívaných cigaret bez kouře iQOS 3. Vedle ní přišla i...

Zemřel majitel výrobce optiky Meopta. Přezdívalo se mu přerovský Baťa

Úspěšný byznysmen Čechoameričan Paul Rausnitz, který v 90. letech zachránil...

V neděli zemřel podnikatel a válečný veterán Paul Rausnitz, který ze dna přivedl ke globálnímu úspěchu výrobce...

Další z rubriky

Antimonopolní úřad povolil Agrofertu koupit vydavatelství Bauer Media

Anděl media centrum (AMC), kde sídlí redakce vydavatelství MAFRA (3. ledna 2012)

Holding Agrofert může prostřednictvím své mediální společnosti Mafra koupit vydavatelství volnočasových časopisů Bauer...

V Česku bude víc cítit plyn. Řízená akce má odhalit úniky

Plyn (ilustrační foto)

V Česku bude příští týden více zapáchat zemní plyn, aby odběratelé mohli snadněji na začátku topné sezony zjistit...

Karoq v Kvasinách skončí, Volkswagen tam začne montovat Passaty

Volkswagen Passat

Vedení Volkswagenu rozhodlo o zajímavé rošádě. Výrobu vozů rodiny Passat, která dlouho bývala vlajkovou lodí německého...

Najdete na iDNES.cz