Ta má pomoci s dopravou v této části regionu, i když nesouhlas části místních lidí i dvou ministerstev může její výstavbu mnoho let oddálit.
„Tato klíčová komunikace umožní ekonomický rozvoj severovýchodní oblasti regionu. Možná ne za pět let, ale její efekt se bude projevovat i po desetiletích,“ zastával se severní varianty silnice R 35 hejtman Michal Rabas.
Proti vedení silnice touto trasou již vzniklo několik občanských sdružení. Velké výhrady mají i ekologové, kterým vadí nákladné vedení silnice relativně nedotčenou přírodou.
Se severní trasou nesouhlasí část lidí z Českých Heřmanic, Rybníka, Řetové, Sloupnice či dalších obcí. Právě přes ně by měla nová silnice vést.
„Jsme připraveni bojovat proti severní variantě klidně i další desítky let,“ varoval hejtmana ještě před jednáním zastupitelů Jiří Černý ze sdružení Ochránci přírody Končin, Sloupnice a Vilámova.
Podobně mluvil za vesnice, které mají být postižené severní trasou R 35, i starosta Sloupnice Josef Škeřík. „Obce jsou rozhodnuté blokovat výstavbu všemi legálními prostředky. Občanská sdružení možná použijí i prostředky nezákonné,“ prohlásil Škeřík.
Přes upozornění náměstka ministra dopravy Jiřího Kubínka i některých zastupitelů, že jižní trasa by zřejmě stála mnohem dříve, zastánci severu měli nakonec navrch. Nejvíce jich bylo z řad ODS a KSČM.