Etiketa piva Povolná blondýna od Vale Bru obsahuje také slogan „Všichni tví přátelé už ji měli“. K Necudné brunetě firma zase na svém Instagramu napsala „když k popisu užijete slova stříkající a vlhký, víte o co jde“.
Čína stopla reklamy na nápoj, po jehož vypití se dívky vrhaly na vyvolené |
Kampaň vyvolala ostrou kritiku na sociálních sítích. Autorka pivního blogu Craft Geek Thandi Guilhermová považuje kampaň za „totální sexismus“. Uvádí také, že firma Vale Bru žádné pivo nevyrábí, pouze prodává pod svou značkou produkty jihoafrického pivovaru Swagga.
První pokus o nápravu situace společnosti Vale příliš nevyšel. V reakci na článek na blogu Craft Geek publikovala na Instagramu omluvu, kterou komentovala slovy „byli jsme úspěšní se snahou šokovat vás“. Příspěvek navíc firma doplnila obrázkem Necudné brunety s fotografií polonahého muže s pivem v ruce.
Považujete reklamní kampaň jihoafrické firmy s Povolnou blondýnou či Necudnou brunetou za sexistickou?
Až ve své poslední omluvě společnost Vale uznala chybu a prohlásila, že plánuje nápravu. „Byli jsme necitliví a mýlili jsme se, za což se omlouváme,“ uvádí firma v příspěvku na Facebooku. Současně se zavázala, že pochybná jména a značky svých produktů okamžitě stáhne z trhu.
V České republice čelí dlouhodobé kritice kvůli sexistickým reklamám pivovar Bernard, který své produkty propagoval například obrázky tzv. pin-up dívek. Před rokem zareagoval na tuto kritiku svérázným způsobem a nahradil ženské obličeje v reklamách podobiznou jeho majitele Stanislava Bernarda.