Vlaky doplní osmačtyřicet již dodaných souprav, které na lince C jezdí. Jedna pětivozová souprava metra typu M1 stojí přibližně 200 milionů korun. Její minimální životnost je přibližně 30 let.
Nové vozy budou lehčí, čímž se sníží opotřebení tratě. "To je důležité například pro snížení zátěže Nuselského mostu. Projeví se to i při jízdě z Nádraží Holešovice do stanice Ládví. Lehčí metro si totiž snáze poradí s náročným stoupáním," řekla mluvčí Siemens Veronika Němcová.
Společnost Siemens dodala pražským dopravním podnikům v letech 2001 až 2006 celkem osmačtyřicet souprav typu M1. Jejich design, konstrukce i výroba je dílem výrobního závodu Siemens Kolejová vozidla se sídlem v pražském Zličíně.
Podnik Siemens Kolejová vozidla vznikl v roce 2002 a v současné době zaměstnává 1200 lidí.
Siemens vyrábí vozidla pro městskou dopravu i pro železnici. Dodává je na domácí trh i do zahraničí. V současné době závod vyrábí například dvoupatrové regionální vlakové jednotky pro Švýcarské spolkové dráhy či vozy plně automatického metra VAL pro mnohá evropská města.