Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šílené krávy snížily evropské tržby McDonalds

  16:39aktualizováno  16:39
Evropské tržby největšího světového řetězce rychloobčerstvení McDonald's budou v tomto čtvrtletí postiženy panikou kolem nemoci šílených krav, která odrazuje konzumenty hamburgerů. Kvůli tomu očekává firma celoroční zisk na dolním konci odhadů. Celkové listopadové tržby McDonald's byly překvapivě silné v USA a asijsko-tichomořském regionu. Slabší však byly v Evropě, kde firma vykazuje necelou čtvrtinu z celkových tržeb. Tržby celé sítě značky McDonald's v listopadu meziročně stouply o čtyři procenta na 3,2 miliardy dolarů.

Z toho v USA vzrostly o sedm procent na 1,57 miliardy, v Evropě však spadly o 11 procent na 671 milionu dolarů. Srovnatelné tržby v evropských restauracích otevřených nejméně jeden rok však byly nižší jen o několik málo procent.

Odhad růstu zisku pro letošní rok společnost snížila na deset až 11 procent. Až dosud McDonald's čekal letos růst o deset až 15 procent. Akcie McDonald's reagovaly na oznámení růstem o více než tři procenta.

Investory potěšil růst tržeb v USA a Asii a předpokládá se, že panika kolem hovězího v Evropě bude mít jen dočasný vliv, řekli analytici agentuře Reuters.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět baterie pro elektroauta. Pojede na ně i Vision E

Důležitou zakázku získala automobilka Škoda od svého vlastníka německého automobilového koncernu Volkswagen. V Mladé Boleslavi bude vyrábět baterie potřebné...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.