Silná koruna zahraničním klientům zdražuje reklamu, má ale i výhody

  14:02aktualizováno  14:02
Výroba reklamních spotů pro zahraniční klienty se prodražuje. Kvůli sílící koruně se přesouvají do jiných zemí. Na druhou stranu se ale zahraniční nákup služeb stává daleko dostupnější. To má pozitivní dopad například na výběr špičkových zahraničních režisérů či uznávaných konzultantů.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

"Silná koruna je samozřejmě problémem i pro reklamní průmysl," řekl agentuře ČTK šéf reklamní agentury Mark/BBDO Petr Topinka. Je podle něj mnoho případů, kdy se česká nebo v Česku působící komunikační agentura stará o reklamní aktivity svých klientů v regionu střední a východní Evropy. V těchto případech jsou agenturní služby rozpočtovány v eurech nebo v amerických dolarech.

"Stejně tak mnoho mezinárodních klientů působících v ČR rozpočtuje své aktivity v eurech/dolarech, což má za následek, že reálné investice v korunách do reklamy se stávají nedostačující," míní. "Co se týče výroby reklamních spotů, tak se výroba u nás pro zahraniční klienty prodražuje," dodal.

Na druhou stranu se ale zahraniční nákup služeb spojených s reklamou a produkcí stává pro agentury působící v ČR a klienty daleko dostupnější.

"Což má pozitivní dopad například na výběr špičkových zahraničních režisérů, možnosti najímání si uznávaných konzultantů či kvalitních zahraničních školení a vzdělávacích programů," podotkl Topinka.

Přichází méně filmařů
Podle Andrey Tománkové z agentury Leo Burnett Advertising téměř všichni zástupci filmových produkcí "pláčou nad silou naší měny". "Posilující koruna v posledních letech, ať již vůči dolaru nebo euru, měla za následek, že přichází stále méně a méně filmařů do naší krajiny, která se pyšní obrovskou škálou unikátních lokací, kopou dobrých herců a kvalitními postprodukčními studii," dodala.

S úbytkem realizovaných filmů či reklam podle ní odcházejí i kvalitní filmaři. "Česko přichází o filmy, klipy, reklamy i o profesionály. Výhodnějšími trhy se stávají Rumunsko, Maďarsko a další státy, jejichž ekonomika neroste tak rychle," míní. Nutné je také podle ní uvést, že tuzemskému filmovému průmyslu příliš neprospívá fakt, že okolní státy podporují své filmaře různými státními programy či daňovými úlevami.

"Z mého pohledu producenta v české reklamní agentuře mi může být útěchou, že pro naše klienty máme možnost nabídnout zahraniční štáb, který bychom si v minulosti nemohli dovolit. V obráceném pohledu výroby tedy máme možnost nakoupit kvalitní tvůrce za slabé dolary a eura," dodala.

Ne všichni ale názory o výrazném působení silné koruny zastávají. "Vliv posilující koruny není na reklamní průmysl nijak velký. I nadnárodní společnosti své reklamní kampaně financují z lokálních rozpočtů, které jsou vedeny v českých korunách," uvedl ředitel Ogilvy Group ČR Ladislav Báča.

Autor:


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Další z rubriky

Po šachu od Marksové opět v útoku. Firma nabízí zakázku šestkrát dráž

Ilustrační snímek

Už pátý ministr práce v řadě se snaží přesoutěžit dodavatele IT systémů na sociální dávky. Vždy to dopadne stejně –...

Láhev za půl milionu dolarů. Aukční síň vydražila nejdražší vína

Romanée Conti 1945, Côte de Nuits, Grand Cru (588 tisíc amerických dolarů)

Dvě láhve červeného vína z francouzského vinařství Romanée-Conti zlomily dosavadní aukční rekordy, ale i odhady znalců....

Michelinské hvězdy zvedají obrat, ale i tlak na restauratéry a kuchaře

Zleva současní držitelé michelinské hvězdy: Radek Kašpárek, Roman Paulus a...

Michelinská hvězda je pro kuchaře nebo restauratéra něco jako Oscar pro herce. Ale není to jen pocta. Ocenění „nakopne“...



Najdete na iDNES.cz