Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Silné euro seškrtalo Volkswagenu zisky

  11:44aktualizováno  11:44
Příčiny poklesu zisků největší evropské automobilky Volkswagen se jmenují silné euro, náklady na novou výrobu a klesající poptávka. Kvůli nim se koncern musel ve druhém čtvrtletí smířit s pádem provozního zisku o 56 procent na 616 milionů eur.

Volkswagen předpokládá, že hrubý zisk za celý rok bude podstatně nižší než loňských 4,76 miliardy eur, zejména kvůli nákladům na restrukturalizaci divize v Brazílii.

Analytici zatím odhadují zhruba 2,7 miliardy eur.

"Není to tak zlé, jak někteří lidé čekali. Údaje se příliš neliší od očekávání, některé jsou dokonce o něco lepší," komentoval výsledky analytik Christian Schmidt.

Společnost věří, že se tržby druhém pololetí zlepší nové modely Touran a Touareg a pátá generace modelu Golf.

Podobně jako jeho konkurenti i Volkswagen se potýká se slabým trhem jak v Evropě, tak v USA.

V prvním pololetí prodal Volkswagen v západní Evropě o pět procent aut méně než loni. Firma ještě více strádá ve Spojených státech, kde v červnu její prodej spadl meziročně o 21 procent.

Kvůli tomu nyní Volkswagen razantně snižuje produkci a zaměstnanost ve svých závodech v Mexiku a Brazílii.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.