Obce a kraje si samy rozhodnou, na kterých jedničkách budou vybírat mýto

  9:54aktualizováno  9:54
Kraje a obce budou rozhodovat o tom, na kterých konkrétních úsecích silnic prvních tříd budou od roku 2020 platit kamiony mýto. Vyplývá to z memoranda, které v úterý podepsali zástupci krajů a měst s ministrem dopravy Danem Ťokem. Dohoda má rozptýlit obavy, že zavedení plateb vyžene nákladní dopravu z obchvatů a dalších silničních tahů do center obcí.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  František Vlček, MAFRA

Rozhodnutí o zpoplatnění dalších 900 kilometrů je součástí zakázky na správu mýtného systému, kterou nedávno uzavřel ministr dopravy s konsorciem společností CzechToll a SkyToll. Nyní se budou kraje s městy domlouvat na tom, na kterých konkrétních úsecích budou chtít platbu zavést, a kde naopak bude platit takzvaná nulová sazba.

Podle Ťoka by ovšem část navrhovaných komunikací zpoplatněna být měla. Na dnešním setkání s novináři uvedl, že by kamiony měly platit například za průjezd silnicí I/20 z Plzně do jižních Čech, nebo na silnici I/50, kterou si  zkracují cestu na Slovensko.

„Kraje se po podpisu tohoto memoranda sejdou se zástupci měst a obcí, kterými prochází zpoplatněné silnice první třídy a budeme s nimi hovořit o tom, zda chtějí, aby byly zpoplatněné,“ uvedla předsedkyně Asociace krajů a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Mračková Vildumetzová.

Dohodu mezi ministerstvem a kraji, které jsou dlouhodobými odpůrci rozšiřování mýtných poplatků, před nedávnem kritizoval neúspěšný uchazeč o mýtnou zakázku, společnost Kapsch.

Pokud by podle ní bylo dopředu známo, že se mýto nebude na zmiňovaných 900 kilometrů rozšiřovat, mohli by uchazeči v tendru předložit jiná technologická řešení. Výhodnější by to podle firmy bylo pro technologii mikrovlnného zpoplatnění, což je systém, který v Česku Kapsch v současnosti provozuje.



Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

Mileniálové všech zemí, spojte se. Mladá generace se odvrací od kapitalismu

Socha Karla Marxe v německém Trieru

Popularita kapitalismu mezi mladými Američany klesá. Přibližně polovina z nich by raději žila v socialistické zemi,...

Další z rubriky

Karlín a u Kříže. V Praze nejspíš vzniknou nové zastávky vlaku

Vizualizace železniční zastávky Karlín

Dvě další zastávky mohou v nejbližších letech usnadnit cestujícím přestup z pražské městské dopravy na příměstskou...

Na Švestkové dráze řádí téměř 200metrový obr, obnovuje kilometry trati

Stroj RU 800 k opravě železnic.

Sedm set tun těžké zařízení opravuje severočeskou Švestkovou dráhu, železniční trať mezi Litoměřicemi a Mostem. Během...

Do dálnic a jiných staveb půjde přes 86 miliard, o pětinu víc než letos

Ministr dopravy Dan Ťok na stavbě dálnice D1 exit 15.

O čtrnáct miliard korun víc má jít v příštím roce ze Státního fondu dopravní infrastruktury na výstavbu klíčových...



Najdete na iDNES.cz