"Od června budou moci jezdit do zahraničí. Už jednáme se slovenskou stranou, aby mohla jezdit do Bratislavy," řekl ministr.
Jednání s Rakouskem jsou podle něj komplikovaná v tom, že trať z Hohenau, kde musí vlak uskutečnit zkoušky, poškodily jarní povodně. "Takže to bude provedeno během začátku léta a věřím, že ještě v tomto roce budeme jezdit do Vídně," řekl.
Původně chtěly dráhy nasadit pendolino na linky do Vídně a Bratislavy už loni v prosinci. Plán jim překazily nejen technické problémy, které rychlovlaky počátkem roku vyřadily z provozu, ale i protahující se ověřování vozidla v zahraničí.
"Pokud Drážní úřad dokončí během května všechna potřebná měření a vydá příslušná povolení, jsou České dráhy připraveny v co nejkratší možné době nasadit vlaky Pendolino na spoje do Bratislavy," potvrdil Aleš Ondrůj, mluvčí Českých drah.
České dráhy by rády nasadily pendolina na Slovensko v kategorii SuperCity, to znamená s některými doplňkovými službami, na jaké jsou zvyklí cestující ze spojů do Ostravy, a za zvláštní jízdné. Do Brna zatím jezdí rychlovlaky v kategorii EC.
Cestu z Prahy do Bratislavy by pendolino mělo urazit za 3 hodiny a 50 minut. Podle mluvčího Českých drah by nové spoje mohly přitáhnout na železnici nové zákazníky, kteří by o cestě vlakem dříve ani neuvažovali.