Ministři dopravy České republiky, Slovenské republiky, Maďarska a Polska jednali o systémech mýtného v Čejkovicích na Hodonínsku. Nakonec ale rozhodli, že země budou pro vybírání elektronického mýta používat rozdílné technologie.
Ve všech zemích Evropské unie s výjimkou Německa se používá rádiový systém. Spolková republika dala přednost satelitu. To by ale nemělo znamenat závažný problém, protože Unie usiluje o to, aby všechny používané systémy byly kompatibilní.
Proto je podle ministrů dopravy důležitější dohodnout se na tom, na jakých silnicích a za jaká vozidla se bude platit.
Ve všech čtyřech zemích se uvažuje o zpoplatnění i silnic I. třídy s mezinárodní dopravou, které by se v nejbližší době měly přeměnit v rychlostní komunikace.
Vybírání mýtného je prozatím jedinou aktivitou v dopravě, na které by se měly podílet soukromé společnosti. Ministr dopravy Milan Šimonovský chce ale brzy vyzkoušet soukromé financování komunikací.
Ministerstvo nyní připravuje projekty dvou silnic a jedné železniční stavby, na které by se měl podílet soukromý kapitál.
Dosavadní české zkušenosti se soukromníkem v dopravě nejsou bohužel nijak pozitivní. Jediná taková investice, o kterou se ministerstvo pokusilo, bohužel skončila nezdarem.
Jednalo se o stavbu ostravské dálnice D47. Tu ministerstvo ještě v čele s Jaromírem Schlingem svěřilo firmě Housing&Construction. Nová vláda ale smlouvu H&C vypověděla. Zjistila totiž, že dálnici lze postavit levněji a v kratší době. Celou kauzu kvůli podezření z úplatkářství šetří policie. - více zde
Proto je ministerstvo nyní opatrnější a velké projekty chce svěřit do soukromých rukou až podle toho, jak se osvědčí právě připravované menší projekty.