"Koruna je první akvizicí, v dalších hodláme pokračovat. Vedle menšího formátu prodejen budeme rozvíjet i supermarkety," uvedl Jozef Janov, investiční ředitel Penty.
Za firmu PR market zaplatila skupina řádově stovky milionů korun.
Žabka touto akvizicí podstatně vyrostla, hlavně z pohledu tržeb. Zatímco sama dosud otevřela sto prodejen a loni byl jejich obrat půl miliardy korun, teď získala sice menší počet, ale podstatně větších prodejen. Ty loni utržily 1,2 miliardy a navzdory krizi si udržely růst. O spojení bude proto rozhodovat antimonopolní úřad.
O jejich síle svědčí i to, že se nebudou "přemalovávat" na Žabky. "Značky Žabka a Koruna se budou rozvíjet paralelně pod jednou střechou," uvedl k nákupu generální ředitel Žabky Zdeněk Linhart. Podobný přístup uplatňuje Žabka i v Polsku, kde používá také dvě značky pro různě velké obchody.
Žabka chce dál růst přes akvizice i otevíráním vlastních prodejen, na konci letoška by mohla mít ve spojení s Korunou až dvě stě obchodů a tržby ve výši 2,4 miliardy korun.