Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skanska zvýšila zisk o desetinu, stavělo se ale méně

  10:38aktualizováno  10:38
Největší skandinávská stavební společnost Skanska zvýšila svůj zisk ve druhém čtvrtletí letošního roku o devět procent. Firma, která je jedničkou i na českém stavební trhu, vykázala zisk 1,17 miliardy švédských korun, tedy asi 2,8 miliardy korun. Pokles firemních zisků zachránily vyšší marže.

Skanska očekává největší propad v České republice. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Zisk, který firma oznámila, předčil očekávání analytiků, které oslovila agentura Reuters. Ti jeho výši odhadovali na 983 milionů švédských korun.

Hodnota zakázek největší stavební divize vzrostla na 27,6 miliard švédských korun. Ve stejném období v loňském roce měly firemní zakázky o 3,4 miliardy švédských korun menší hodnotu. Provozní marže v této divizi vzrostly na čtyři procenta z loňských 2,6 v období, kdy velké odpisy projektů v Británii negativně ovlivnily výsledky.

V souladu s očekáváním spadly firemní příjmy o 3,6 procenta na 27,6 miliard korun.

"Očekáváme, že kvůli nižší poptávce budou příjmy během roku 2009 dál klesat. Největší propad očekáváme v České republice a v severských zemích," uvedla Skanska s tím, že pokles za celý rok by měl překročit 10 procent v místních měnách, tedy asi 5 procent ve švédských korunách.

Česko patří k obtížným regionům

Ve Skandinávii a České republice by pak propad v poptávce měl podle firmy pokračovat i v následujícím roce. "Skandinávie a Česká republika jsou pro nás nejobtížnější regiony. Očekáváme letos pokles příjmů o 15 procent," prohlásil generální ředitel Johan Karlstrom.

Na druhou stranu ale očekává, že by výstavbu mohly podpořit stimulační balíčky v některých zemích, především v USA.

Skanska


V pořadí největších stavebních firem na světě zaujímá Skanska třetí místo. Kromě České republiky a Skandinávie staví také na Slovensku, v Jižní Americe, Velké Británii nebo Spojených státech amerických.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Máme vlastní značky, ukazuje slovenský Lidl v nových spotech - špagety
VIDEO: Slovenský Lidl provokuje. Dobírá si ceny značkových produktů

Reklamní kampaně německého obchodního řetězce Lidl provází jedna kontroverze za druhou. V nejnovější kampani na Slovensku se řetězec snaží posílit pozici...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Omáčková mánie. Američanka vyměnila jeden balíček Sečuánu za auto

Pár desítek sáčků limitované edice Sečuánské omáčky, které se prodávaly v několika vybraných restauracích fastfoodového řetězce McDonald’s v USA, vzbudilo...  celý článek

Karel Gott
KOMENTÁŘ: Proč hvězdy berou tolik? Gott měl talent ale i dávku štěstí

Miliardově rekordní přestup fotbalisty Neymara či astronomické výdělky hvězd boxerského ringu oživily otázku: Proč špičkoví sportovci a zpěváci berou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.