"Koncem května jsme začali do nových lahví stáčet minerální vodu Mattoni a v červnu pak také pramenitou vodu Aquila," sdělil iDNES.cz marketingový ředitel firmy Martin Karas.
Společnost chce s novými obaly posílit hlavně v gastronomii, kde ve stejně velkém balení vod zatím vládnou zahraniční značky Perrier, Ferratelle nebo San Pellegrino. Hosté v restauracích stále častěji žádají vodu ve větším balení, které zpravidla vyjde levněji než třetinky.
Zatímco v restauracích skleněné lahve dominují, prodeje v obchodech váznou. Češi dávají přednost plastu, se kterým se lépe manipuluje. "Prodeje vod ve vratných obalech jsou velmi nízké a dlouhodobě stagnují," sdělil iDNES.cz mluvčí Aholdu Libor Kytýr.
Karlovarské minerální vody patří skupině Ronaldsay, kterou ovládá italská rodina Pasqualů. Firma je lídrem tuzemského trhu s balenými vodami, kontroluje 80 procent tuzemského trhu a vlastní většinu známých značek.
Vedle Mattoni značky Dobrá voda, Magnesia, Aquila či Poděbradka. Patří jí také třetinový podíl Hanácké kyselky. Loni v prosinci ovládla rakouského výrobce nealkoholickcých nápojů Waldquelle Kobersdorf.