Jaká voda je tedy nakonec nejlepší?

Jaká voda je tedy nakonec nejlepší? | foto: shutterstock.com

Skleněná sedmička Mattoni skončila, nahradila ji nová, větší lahev

  • 7
Zelená lahev Mattoni s obsahem 0,7 litru zmizela z trhu. Vlastník značky, Karlovarské minerální vody, to vysvětluje malým zájmem zákazníků. Staré balení nahradily nové, třičtvrtělitrové lahve se šroubovacím uzávěrem z dílny italského designérského studia Pininfarina.

"Koncem května jsme začali do nových lahví stáčet minerální vodu Mattoni a v červnu pak také pramenitou vodu Aquila," sdělil iDNES.cz marketingový ředitel firmy Martin Karas.

Nová lahev Mattoni s obsahem 0,75 litru.

Společnost chce s novými obaly posílit hlavně v gastronomii, kde ve stejně velkém balení vod zatím vládnou zahraniční značky Perrier, Ferratelle nebo San Pellegrino. Hosté v restauracích stále častěji žádají vodu ve větším balení, které zpravidla vyjde levněji než třetinky.

Zatímco v restauracích skleněné lahve dominují, prodeje v obchodech váznou. Češi dávají přednost plastu, se kterým se lépe manipuluje. "Prodeje vod ve vratných obalech jsou velmi nízké a dlouhodobě stagnují," sdělil iDNES.cz mluvčí Aholdu Libor Kytýr.

Karlovarské minerální vody patří skupině Ronaldsay, kterou ovládá italská rodina Pasqualů. Firma je lídrem tuzemského trhu s balenými vodami, kontroluje 80 procent tuzemského trhu a vlastní většinu známých značek.

Vedle Mattoni značky Dobrá voda, Magnesia, Aquila či Poděbradka. Patří jí také třetinový podíl Hanácké kyselky. Loni v prosinci ovládla rakouského výrobce nealkoholickcých nápojů Waldquelle Kobersdorf.


Témata: Ahold, Mattoni, restaurace