Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda chce zdvojnásobit výrobu, modely se mají mezi sebou více lišit

  1:00aktualizováno  1:00
Šéf automobilky Škoda Bernhard Maier vidí budoucnost značky hlavně v elektromobilech a SUV. Design jednotlivých modelů chce více proměnit, aby byly jednoduše rozpoznatelné. V rozhovoru pro MF DNES uvedl, že automobilka do roku 2025 hodlá vyrábět ročně dvakrát více aut než dosud, tedy přes dva miliony.

Bernhard Maier, předseda představenstva Škody Auto | foto: Škoda Auto

„Chceme zvyšovat naše tržní podíly, a tím růst trochu rychleji než celkový trh. Proto budeme vstupovat na trhy, kde dosud nejsme,“ řekl Maier.

Šéf automobilky potvrdil, že firma plánuje vstoupit do Jižní Korey, Singapuru i Íránu. V posledně jmenované zemi chce firma auta i vyrábět, a hledá proto lokálního partnera.

Na možnost vstupu do USA zatím Maier odpovídá spíše diplomaticky. Podle něj je to celosvětově významný trh, kde by měla automobilka být, ale musí další postup důkladně zvážit.

Expanze bude podle něj znamenat hlavně vstup do dalších segmentů SUV. „SUV ofenzíva je aktuálně naším nejdůležitějším úkolem. Zde se poněkud více rozkročíme. V Číně už jsme rozhodli o čtyřech konkrétních modelech,“ dodal Maier.

Škoda chce do konce dekády vyjet s vlastním elektroautem. Maier očekává, že auta na elektřinu budou tvořit do deseti let čtvrtinu všech prodávaných vozů.

Na silnicích by měly být škodovky více rozpoznatelné než dosud. Zejména mezi designem Rapidu a Octavie není příliš velký rozdíl a lidé si je pletou.

„Designový jazyk zůstává stejný. Chceme ale zajistit, že každý model bude mít vlastní produktovou identitu,“ řekl generální ředitel automobilky. Ukázkou je nový model Octavie se zdvojenými předními světly. „Naše modely od sebe snáze odlišíte, ale také zároveň spontánně poznáte, že to je škodovka,“ slibuje Maier.

Podívejte se na poslední horkou novinku automobilky:

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

DM drogerie (ilustrační snímek)
Drogerie dm příští rok spustí internetový obchod. Prodeje táhne bio

Drogerie dm, největší evropská síť s drogistickým zbožím, spustí v příštím roce v Česku internetový obchod. Firmě se v tuzemsku daří, za poslední rok zvýšila...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.