Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda odpískala malé levné auto pro Indii, s Tata Motors ukončila jednání

  13:17aktualizováno  13:17
Automobilka Škoda Auto i celý koncern Volkswagen ukončily jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství. Firmy se shodly, že nemohou realizovat technické ani ekonomické synergie ve společně požadovaném rozsahu. Nevyloučily ale možnost budoucí spolupráce. Škoda to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Lukáš KuběnaMF DNES

Škoda jednala s Tata Motors o možnostech spolupráce od letošního března (psali jsme zde). Zastupovala celý koncern Volkswagen. Výsledkem měl být společný malý levný vůz o velikosti fabie, označovaný jako A0 Entry. Ten by se uplatnil na indickém trhu a v dalších rychle rostoucích teritoriích. Škoda již v Indii vyrábí přizpůsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb.

ANALÝZA: Škoda bude znovu zkoušet hledat klíč k Indii

„Společnost Škoda Auto ověřovala a vyhodnocovala v posledních týdnech a měsících možnou strategickou spolupráci se společností TataMotors. Obě společnosti přitom dospěly k závěru, že v současné době se ani technické, ani ekonomické synergie nedají realizovat ve společně požadovaném rozsahu. Z tohoto důvodu nebudou prozatím dále usilovat o zamýšlenou strategickou alianci,“ uvedla Škoda v prohlášení.

Škoda Auto v Indii vyrábí auta ve dvou závodech, přesto se jí nedařilo na indickém trhu výrazněji uchytit. Škodovky jsou tam totiž považovány za luxusní auta, například Octavia je auto vyšších vrstev. I proto začala uvažovat o výrobě malého levného vozu pro Indii. V loňském roce Škoda v Indii prodala 13 tisíc vozů, rok předtím 15 tisíc.

Škoda Rapid pro indický trh:

Škoda Auto loni vyrobila 1,1 milionu vozů. Do roku 2025 chce produkci zdvojnásobit. Vedle Česka a Indie vyrábí své vozy v Číně, Rusku nebo severní Africe. Patří do koncernu Volkswagen, který loni vyrobil 10,3 milionu aut.

TataMotors je největší indickou automobilkou. Její roční tržby se pohybují kolem 42 miliard dolarů. Tata mimo jiné proslula výrobou nejlevnějšího auta světa pod názvem Nano, které se ale do Evropy nedováželo. Tata je vlastníkem tradičních britských značek Land Rover a Jaguar.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

kreditní karta, kreditka, platba, pokladna
Pozor na spropitné. Některé podniky si jej účtují samy a bez optání

Některé české restaurace účtují spotřebitelům neoprávněně vyšší částky za „servis“. Česká obchodní inspekce například zjistila, že v restauraci na Střeleckém...  celý článek

Generální ředitel hotelu Four Seasons v Praze René Beauchamp
Dnešní host chce rychlá data, říká ředitel luxusního pražského hotelu

Lidé díky dobré kondici světové ekonomiky tráví více času cestováním a utrácejí za ně více peněz. Z toho těží i Praha, kterou si v poslední době hodně oblíbili...  celý článek

Limitovaná edice nákladního vozu Tatra Phoenix Präsident připomíná 120 let od...
Výroba tatrovek letos vzrostla o 40 procent, škodovek o 14 procent

Výroba osobních aut v Česku za osm měsíců roku vzrostla meziročně o 5,7 procenta na 940 536 vozů. Výroba nákladních vozů reprezentovaná kopřivnickou Tatrou se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.