Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Auto odstartovala čínskou jízdu

  10:29aktualizováno  10:29
V roce 2015 by každou desátou škodovkou mohl jezdit Číňan. Škoda Auto totiž slavnostně zahájila vstup na čínský trh a zároveň oznámila, že by desetinu produkce chtěla prodat právě tam. Celkem by tam Škoda chtěla dosáhnout tříprocentního podílu, uvedl člen představenstva Martin Jahn.

Škoda Auto vstoupila na čínský trh | foto: Škoda Auto

"Škoda Auto nyní vstupuje do nové éry působení na čínském trhu, který díky své dynamice pravděpodobně v blízké budoucnosti převýší americký trh a stane se největším na světě," řekl Jahn.

Číňané si budou moci zakoupit speciální octavie, které budou přizpůsobené specifickým požadavkům asijských zákazníků, uvedla společnost. Do budoucna plánuje Škoda Auto vypustit na čínský trh i fabie a superby.

"Čínský zákazník se v současnosti rozhoduje s ohledem na kvalitu výrobku a poskytovaný servis. Ve prospěch vozů Škoda navíc hovoří jejich design, prostornost a chytrá praktická řešení. I přes silně konkurenční prostředí na našem trhu tak věřím, že se vozy Škoda budou čínským zákazníkům líbit," uvedl při slavnostním večeru šéf šanghajské pobočky Volkswagenu, kterému Škoda Auto patří, Chen Zhixin.

Továrna v Šanghaji by se měla rozjet v první polovině příštího roku. Škoda Auto plánuje v roce 2015 vyrobit milion vozů ročně. Sto tisíc z nich by mělo jít právě na čínský trh.

Čína je pro automobilky zajímavá zejména tím, že je málo motorizovaná. Překážkou pro masivní vstup výrobců aut do nejlidnatější země světa jsou ale dovozní kvóty a cla.

Ty se však vztahují pouze na auta, která jsou vyrobena v zahraničí. Škoda má v Číně vlastní továrnu, a proto se jí ochranářská opatření nedotknou.

Stejně jako česká automobilka, vyrábí v Číně i Volkswagen, General Motors a Toyota.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.