Škoda Auto vstoupila na čínský trh | foto: Škoda Auto

Škoda Auto odstartovala čínskou jízdu

  • 19
V roce 2015 by každou desátou škodovkou mohl jezdit Číňan. Škoda Auto totiž slavnostně zahájila vstup na čínský trh a zároveň oznámila, že by desetinu produkce chtěla prodat právě tam. Celkem by tam Škoda chtěla dosáhnout tříprocentního podílu, uvedl člen představenstva Martin Jahn.

"Škoda Auto nyní vstupuje do nové éry působení na čínském trhu, který díky své dynamice pravděpodobně v blízké budoucnosti převýší americký trh a stane se největším na světě," řekl Jahn.

Číňané si budou moci zakoupit speciální octavie, které budou přizpůsobené specifickým požadavkům asijských zákazníků, uvedla společnost. Do budoucna plánuje Škoda Auto vypustit na čínský trh i fabie a superby.

"Čínský zákazník se v současnosti rozhoduje s ohledem na kvalitu výrobku a poskytovaný servis. Ve prospěch vozů Škoda navíc hovoří jejich design, prostornost a chytrá praktická řešení. I přes silně konkurenční prostředí na našem trhu tak věřím, že se vozy Škoda budou čínským zákazníkům líbit," uvedl při slavnostním večeru šéf šanghajské pobočky Volkswagenu, kterému Škoda Auto patří, Chen Zhixin.

Továrna v Šanghaji by se měla rozjet v první polovině příštího roku. Škoda Auto plánuje v roce 2015 vyrobit milion vozů ročně. Sto tisíc z nich by mělo jít právě na čínský trh.

Čína je pro automobilky zajímavá zejména tím, že je málo motorizovaná. Překážkou pro masivní vstup výrobců aut do nejlidnatější země světa jsou ale dovozní kvóty a cla.

Ty se však vztahují pouze na auta, která jsou vyrobena v zahraničí. Škoda má v Číně vlastní továrnu, a proto se jí ochranářská opatření nedotknou.

Stejně jako česká automobilka, vyrábí v Číně i Volkswagen, General Motors a Toyota.