Fabrika Škody Auto v Kvasinách.

Fabrika Škody Auto v Kvasinách. | foto: Martin Veselý, MAFRA

Zisk Škody Auto rostl ve čtvrtletí o třetinu

  • 8
Po rekordním loňském roce mladoboleslavská Škoda Auto i letos šlape na plyn. Za tři měsíce do března zvýšila provozní zisk o 31 procent na 242 milionů eur - v přepočtu 6,6 miliardy korun. Tržby společnost se zvýšily o šest procent na 3,2 miliardy eur. Plyne to z údajů německého automobilového koncernu Volkswagen, do něhož Škoda Auto patří.

Celý koncern v prvním čtvrtletí zvýšil provozní zisk o téměř pětinu na 3,33 miliardy eur. Analytici dotázaní agenturou Reuters odhadovali o něco horší výsledek. Skupina za tři měsíce prodala 2,5 milionu vozů, což je nárůst o 1,8 procenta.

Volkswagen potvrdil, že v letošním roce čeká překročení loňských tržeb o čtyři procenta. Loni dosáhly celkové výnosy koncernu rekordních 202 miliard eur.

„Naše klíčová čísla ukazují, že skupina Volkswagen zůstává navzdory protivětrům ve vytyčeném kurzu,“ uvedl k údajům výkonný šéf společnosti Martin Winterkorn.

Provozní zisk divize osobních vozů vlajkové značky VW stoupl o 17 procent na 514 milionů eur a mírně se zvýšila i její provozní marže. Vedle růstu tržeb k tomu podle firmy přispělo snižování nákladů.

Provozní zisk Škody Auto vzrostl meziročně o 31 procent na 242 milionů eur. Tržby automobilky se zvýšily o šest procent na 3,2 miliardy eur.

Provozní výsledek automobilky Audi posílil o osm procent na 1,4 miliardy eur. Španělská dceřiná firma SEAT dosáhla zisku 33 milionů eur proti ztrátě 36 milionů eur před rokem (více čtěte zde). Zlepšila se i ziskovost divize užitkových automobilů VW a luxusních značek Porsche a Bentley.

Vedení Volkswagenu se tento měsíc ocitlo v krizi, když jeho předseda dozorčí rady Ferdinand Piëch v rozhovoru pro tisk naznačil ztrátu důvěry v generálního ředitele Volkswagenu Winterkorna. Mocenský boj, který sám vyprovokoval, ale Piëch prohrál v sobotu, když s okamžitou platností odstoupil z funkce. Příčinu k veřejnému výpadu proti Winterkornovi Piëchovi poskytly slabé výsledky značky VW na trzích Spojených států a Latinské Ameriky, které mohou ohrozit střednědobé expanzní plány skupiny.

Volkswagen je z hlediska prodeje největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největší automobilkou na světě. Prodej koncernu loni poprvé v historii překonal hranici deseti milionů vozů a Škoda Auto poprvé pokořila hranici milionu prodaných aut.

,