Vyplývá to z podkladů, které největší česká automobilka poslala úřadům a ministerstvu životního prostředí kvůli nezbytnému posouzení vlivu jejího záměru na životní prostředí. "Podklady jsem dostal na stůl v pondělí. Je to asi deset centimetrů silná složka. Ještě jsem se do nich ani nestihl podívat. Chystám se na to dnes odpoledne," uvedl včera vrchlabský starosta Jan Sobotka.
Připustil, že už několik týdnů má neoficiální informace o tom, že Škoda o rozvoji svého vrchlabského závodu opravdu vážně uvažuje. "Podrobnosti o svých záměrech ale automobilka důsledně tají. Dokud není definitivně rozhodnuto, s námi je vůbec předem nekonzultuje. Často je nezná ani ředitel místního závodu," dodal starosta.
Z dokumentů vyplývá, že práce na zvětšení továrny zhruba o polovinu současné rozlohy by měly začít už letos v prosinci a skončit v roce 2009. Automobilka ve Vrchlabí plánuje rozšíření montážní haly a svařovny spolu s výstavbou nové lakovny, aby mohla zvýšit kapacitu závodu na tisíc vozů denně.
S tímto záměrem souvisí také vybudování více než kilometr dlouhé železniční vlečky, zřízení téměř dvojnásobné odstavné plochy pro hotové vozy a výstavba parkoviště pro auta zaměstnanců s kapacitou oproti dnešku bezmála pětinásobnou. Splaškové a průmyslové odpadní vody by měla čistit nová biologická čistírna odpadních vod.
Vedení automobilky vážné úvahy o rozšíření svého vrchlabského závodu potvrdilo. Bližší podrobnosti ale uvést nechce.
"Oficiální rozhodnutí o tom, zda se bude továrna ve Vrchlabí rozšiřovat, zatím nepadlo. Vrchlabský závod má v této chvíli zajištěnu produkci na nejbližší dva roky a o jeho další modernizaci se jedná," sdělil mluvčí společnosti Škoda Auto Jaroslav Černý.
Počet pracovních míst v závodě ve Vrchlabí | ||
Nyní | Záměr | |
Montáž | 917 | 1500 |
Svařovna | 0 | 2000 |
Lakovna | 0 | 810 |
Ostatní | 692 | 490 |
Celkem | 1609 | 4800 |