Škoda Auto zvyšuje svůj podíl na trhu

O necelá dvě procenta oproti stejnému období loňského roku vzrostl od ledna do října prodej osobních vozidel. Tuzemští výrobci a oficiální dovozci jich prodali celkem 122 110 kusů, přičemž nejlépe se i nadále prodávají výrobky domácí Škoda Auto (62 215 kusů). Ve výsledcích Sdružení automobilového průmyslu se vůbec poprvé v tomto roce během října objevily výsledky dalších dvou českých značek - Gordon a Kapian, které prodaly čtyři, resp. sedm vozidel. Mladoboleslavská automobilka mimo meziměsíční posílení prodeje zvětšuje stabilně také svůj podíl na trhu, který za říjen dosáhl 53,75 procenta, od začátku roku pak 50,95 procenta.

Ani v říjnu se nezastavil pokles prodejů užitkových vozidel do celkového hmotnosti 3,5 tuny. Prodalo se jich 11 978 a celkový pokles od ledna se zvýšil na 5,31 procenta oproti loňsku.

Také v tomto segmentu je neúspěšnější Škoda Auto s podílem přes 18 procent trhu, následována Fordem a koncernovým bratrem Volkswagen.

S celkovým ekonomickým oživením přišelo zvýšení prodeje nákladních automobilů a tahačů o více než 26 procent, když se jich v říjnu prodalo 4 989, pozici nejúspěšnější značky stále drží domácí Daewoo Avia.

Za leden až říjen bylo tuzemskými výrobci a oficiálními dovozci prodáno celkem 550 autobusů, což je o 24 ks méně než ve stejném období roku 1999. Dlouhodobě nejprodávanější zůstává Karosa následována SOR Libchavy.