Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda chce pobít konkurenci servisem

  18:33aktualizováno  18:33
Automobilka Škoda Auto se loni potýkala s poklesem zisku i odbytu. Vinu dává hlavně silné koruně, který nahrává dovozcům, v případě českého trhu především francouzských značek. Proti jejich cenovým akcím chce mladoboleslavská firma bojovat především širokým zázemím.

„Máme širokou síť servisů. To na zákazníky platí víc, než jednorázové, krátkodobě nízké ceny,“ prohlašuje předseda představenstva firmy Vratislav Kulhánek.

Automobilka má podle něj v Česku jednoho prodejce na 20 tisíc obyvatel a servis dosažitelný v okruhu do 20 kilometrů. To si prý nemůže žádná konkurenční automobilka dovolit.

Škodě loni patřila přesně polovina českého trhu s novými vozy a letos chce svůj podíl minimálně udržet.

Škodě se krátí zisky
Největší česká firma se v minulém roce musela smířit s poklesem zisku. Po uzavření roční bilance zůstal v kolonce čistého zisku údaj 1,8 miliardy korun, tedy zhruba o 300 milionů méně než v roce 2001.

„Samotné měnové dopady silné koruny zatížily hospodářský výsledek roku 2002 částkou přibližně 4,4 miliardy korun,“ tvrdí Winfried Vahland, místopředseda představenstva zodpovědný za ekonomiku.

Tržby firmy se snížily jen nepatrně na 145,7 miliardy korun.

S podobnými výsledky uzavře zřejmě Škoda i hospodaření tohoto roku.

„V krátkodobém výhledu nelze očekávat rychlé oživení prodejních trhů. Naším cílem je dosáhnout pro rok 2003 hospodářského výsledku na úrovni předchozího roku,“ říká generální ředitel Škody Vratislav Kulhánek.

Finanční výsledky jsou jen potvrzením trendu, který naznačily už statistiky prodeje nových vozů. Novou škodovku si loni na celém světě koupilo 445 525 zákazníků, o 3,2 procenta méně než v roce 2001. Podrobnosti ZDE.

Podle Kulhánka byl v minulém roce citelný tlak především francouzských automobilek Peugeot a Renault. Dohromady připravily škodovku zhruba o tři procenta českého trhu.

I přes prodejní zakolísání zůstává Škoda Auto jednou z klíčových firem tuzemské ekonomiky.

Loňské vývozy firmy dosáhly hodnoty 120 miliard korun, což představuje přibližně 9,6 procenta celého exportu České republiky.

S 21 291 zaměstnanci je mladoboleslavská automobilka i jedním z největších tuzemských zaměstnavatelů.

Hospodářský výsledek Škody Auto

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

IKEA (Ilustrační snímek).
Konec luštění návodů. IKEA kupuje firmu na hodinové manžele TaskRabbit

Švédský nábytkářský řetězec IKEA se dohodl na koupi společnosti TaskRabbit, která zprostředkovává pracovníky pro drobné domácí práce, například montáž nábytku,...  celý článek

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Osobní údaje za mušku zlatou. Firma přetavuje nákupní body na informace

Kvůli přísnější ochraně osobních údajů je pro obchodníky čím dál těžší získávat informace o svých zákaznících. Společnost Rondo přišla na to, jak to dělat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.