Dvacetitisícový bonus je jedním z prvních konkrétních výsledků probíhajícího kolektivního vyjednávání. Informovala o něm společně automobilka a odborová organizace. Podle prohlášení dostanou lidé bonus společně s výplatou za duben v květnu. Dohody o růstu mezd zatím obě strany nedosáhly. Výše bonusu je pro každého zaměstnance stejná bez ohledu na výši jeho mzdy.
Odboráři se s automobilkou shodli ale už i na dohodě o zaměstnanosti, která má lidem garantovat pracovní místa i v případě, že bude letos dál pokračovat pád automobilových trhů. Už na začátku kolektivního jednání odboráři uváděli jako jednu ze svých priorit právě jistotu zaměstnanosti i na úkor vyššího růstu mezd. V posledním prohlášení i odboráři mluví o "konzervativním přístupu" k navýšení mezd.
Detaily dohody zatím automobilka nezveřejnila. "Dohoda o zaměstnanosti pomůže společnosti Škoda Auto a jejím zaměstnancům úspěšně překlenout období turbulencí a nejistot na světových trzích," uvedly obě strany ve společném prohlášení.
Bonus ve Škodě Auto je výrazně nižší než u mateřského koncernu Volkswagen. Jeho zaměstnancům za loňské výsledky firma rozdělí v přepočtu 180 tisíc korun.
Tuzemský automobilový průmysl potvrdil i loni, že patří k oborům s nadprůměrnými mzdami. Průměrný příjem zaměstnanců firem ve Sdružení automobilového průmyslu poprvé v historii přesáhl třicet tisíc korun měsíčně (30 385 Kč), mzdy stouply o necelá čtyři procenta. Průměrná mzda v oboru je o pětinu vyšší, než je celostátní průměr. Automobilky a jejich dodavatelé zaměstnávají 110 tisíc lidí.