Jde současně o první zakázku na šestivozové jednotky pro Vagonku a ještě na široký rozchod. Ukrajinské dráhy nakoupí dvě soupravy pro dopravu v okolí Charkova za 40 milionů eur, tedy zhruba miliardu korun.
"Díky této zakázce se Škoda vrací na další tradiční trh. Do provozu s cestujícími budou soupravy na Ukrajinu dodány na jaře příštího roku, tak aby mohly vozit cestující při mistrovství Evropy ve fotbale v červnu 2012," říká Josef Bernard, generální ředitel Škoda Transportation.
City Elefant - pantograf, který je lepší než Pendolino |
V době mistrovství budou soupravy jezdit na trati Charkov – Kyjev, později budou využity na trati na Charkov – Krym. Díky šestivozovému uspořádání mají oproti třívozovým jednotkám, které jezdí v Česku a na Slovensku, více než dvojnásobnou kapacitu. Kapacita vlaku je 634 sedadel a maximální rychlost vlaku je 160 km/h."Vzdáleností a rychlostí se jedná o rychlíkovou dopravu," uvedl Bernard.
"Cena za vůz a sedadlo vychází vyšší, než je tomu u jednotek dodávaných pro České dráhy," dodal Bernard. Snaží se tím ospravedlnit fakt, že dráhy nakupují jednotky City Elefant dráž než soutěží srovnatelné soupravy západoevropské železniční společnosti. (více v článku Dráhy nakupují vlaky v Česku, v cizině by ale našly výhodnější nabídky)
Dosud elefanty dodává Vagonka jen jako třívozové soupravy, které nasazují dráhy především na příměstské vlaky. Po Slovensku jde o třetí exportní kontrakt na elefanty pro Škodu Vagonku. Dva elefanty jezdí také v Litvě. Ta dosud žije hlavně ze zakázek pro České dráhy.