Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Škoda dokončila první vlak pro Deutsche Bahn, nabrala ale zpoždění

  7:01aktualizováno  7:01
Škoda Transportation dokončila první soupravu ze zakázky pro DB Regio. Pro firmu průlomová zakázka, se kterou uspěla na západním trhu, ale nabrala zpoždění a kvůli tomu se ani oproti původním plánům neukáže příští týden na železničním veletrhu Innotrans.

Soupravy jsou buď taženy lokomotivami nebo tlačeny a ovládány z řídícího vozu. | foto: Škoda Transportation

Škoda má dodat DB celkem šest šestivozových dvoupatrových souprav včetně lokomotivy, které mají jezdit mezi Norimberkem, Ingolstadtem a Mnichovem, hodnota kontraktu je 2,6 miliardy korun.

„Vozy a lokomotiva z první prototypové soupravy jsou už na zkouškách, vozy druhé soupravy se rovněž připravují na zkoušky,“ řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Fotogalerie

Do Berlína nakonec jede výrobce jen se třetí vyrobenou lokomotivou, která vychází z koncepce lokomotivy řady 380. „Po zralé úvaze jsme před vystavováním na veletrhu v Berlíně dali přednost harmonogramu výroby a zkoušek vozů,“ dodala Černá.

Škoda do Německa dodává v podstatě dva produkty: lokomotivu a dvoupatrové vozy pro rychlost až 189 kilometrů v hodině, které budou fungovat v režimu push-pull, tedy vlak bude lokomotiva buď táhnout, nebo tlačit

„Museli jsme implementovat požadavky Deutsche Bahn na řízení kvality celého procesu dodávky – od vývoje přes výrobu a zkoušky. Výsledkem je i to, že jsme dostali certifikát kvality DB na úrovni Q1, což je nejvyšší stupeň kvality,“ dodala Černá.

Soupravy disponují tlakotěsnými skříněmi, které stabilizují tlak uvnitř vozů při míjení s vysokorychlostními vozidly. Celkem budou mít soupravy 676 míst k sezení. Každé místo má navíc k dispozici zásuvku a samozřejmostí je i možnost připojení na wi-fi, a to jak v první, tak ve druhé třídě. Plně klimatizované vlaky mají také kamerový systém pro větší bezpečnost.

Autor:



Nejčtenější

Škoda je Popelkou Volkswagenu. O superb přijdeme, říká šéf odborářů

Škoda Superb Black Crystal

Podle odborového předáka největší tuzemské automobilky je to už jasné. Škodovka přijde o superb, vlajková loď firmy s...

Rakousko má další úsek dálnice z Vídně do Brna hotový. Česko pořád nic

Slavnostní otevření pětikilometrového úsek D3 mezi Veselím nad Lužnicí a...

Řidiči, kteří se chystají na vánoční trhy do Vídně a pojedou přes Mikulov, potkají po cestě nové orientační cedule....



Zlatá neděle bude se staženými výlohami. Obchody teď posilují výprodeje

Vlna povánočních slev 28.prosince v Plzni

Blíží se Černý pátek a s ním největší výprodejová akce roku. Z marketingového a obchodního hlediska je pro prodejce...

Zaměstnanci Amazonu udávají nadřízené. Nejaktivnější mohou vyhrát dron

(Ilustrační snímek)

Vedení francouzské divize Amazonu vymyslelo kontroverzní soutěžní hru. Zaměstnanci skladu amerického internetového...

Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz

Elon Musk, šéf automobilky Tesla, představuje nový elektrický roadster

Výroba klíčového vozu společnosti Tesla s názvem Model 3 nabrala tři měsíce zpoždění. Firmu drží nad vodou investoři,...



Další z rubriky

Zlínský kraj není pro soukromé dopravce atraktivní, omezí vlaky i autobusy

RegioJet letos rozšířil flotilu o nové autobusy Scania Irizar i8

K omezení důležitých linek, které spojují zlínský region se zbytkem republiky, přistoupily soukromé dopravní...

Z automobilek v tuzemsku roste jen Škoda. TPCA výrazně ztrácí

Výrobní linka v kolínské automobilce TPCA (ilustrační snímek)

V tuzemsku se od začátku roku do konce října vyrobilo už 1,17 milionu vozů. Výsledný nárůst o 4,4 procenta zajistila...

Od ledna přibude dálnic bez poplatku. Uleví se řidičům u velkých měst

Vzor dálničních známek pro osobní automobily na rok 2018

Na pěti nových úsecích dálnic se od ledna přestane platit. Vyhláška, kterou podepsal ministr dopravy Dan Ťok uleví...



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.