Soupravy jsou buď taženy lokomotivami nebo tlačeny a ovládány z řídícího vozu.

Soupravy jsou buď taženy lokomotivami nebo tlačeny a ovládány z řídícího vozu. | foto: Škoda Transportation

Škoda dokončila první vlak pro Deutsche Bahn, nabrala ale zpoždění

  • 100
Škoda Transportation dokončila první soupravu ze zakázky pro DB Regio. Pro firmu průlomová zakázka, se kterou uspěla na západním trhu, ale nabrala zpoždění a kvůli tomu se ani oproti původním plánům neukáže příští týden na železničním veletrhu Innotrans.

Škoda má dodat DB celkem šest šestivozových dvoupatrových souprav včetně lokomotivy, které mají jezdit mezi Norimberkem, Ingolstadtem a Mnichovem, hodnota kontraktu je 2,6 miliardy korun.

„Vozy a lokomotiva z první prototypové soupravy jsou už na zkouškách, vozy druhé soupravy se rovněž připravují na zkoušky,“ řekla mluvčí Škody Transportation Lubomíra Černá.

Do Berlína nakonec jede výrobce jen se třetí vyrobenou lokomotivou, která vychází z koncepce lokomotivy řady 380. „Po zralé úvaze jsme před vystavováním na veletrhu v Berlíně dali přednost harmonogramu výroby a zkoušek vozů,“ dodala Černá.

Škoda do Německa dodává v podstatě dva produkty: lokomotivu a dvoupatrové vozy pro rychlost až 189 kilometrů v hodině, které budou fungovat v režimu push-pull, tedy vlak bude lokomotiva buď táhnout, nebo tlačit

„Museli jsme implementovat požadavky Deutsche Bahn na řízení kvality celého procesu dodávky – od vývoje přes výrobu a zkoušky. Výsledkem je i to, že jsme dostali certifikát kvality DB na úrovni Q1, což je nejvyšší stupeň kvality,“ dodala Černá.

Soupravy disponují tlakotěsnými skříněmi, které stabilizují tlak uvnitř vozů při míjení s vysokorychlostními vozidly. Celkem budou mít soupravy 676 míst k sezení. Každé místo má navíc k dispozici zásuvku a samozřejmostí je i možnost připojení na wi-fi, a to jak v první, tak ve druhé třídě. Plně klimatizované vlaky mají také kamerový systém pro větší bezpečnost.