Citigo iV, které na plné nabití slibuje dojezd 260 kilometrů, má být podle výrobce určené pro ekologicky a ekonomicky smýšlející lidi i firmy, kteří přednosti elektrického pohonu využijí zejména v městském a příměstském provozu. Proti původní verzi městského auta s litrovým zážehovým motorem, která už ale v současnosti není v prodeji, si totiž připlatí zhruba 200 tisíc korun.
AnketaJaká by podle vás měla být základní cena elektrické Škody Citigo iV, prvního modelu značky s bateriovým pohonem? |
Příznivější srovnání elektrického, respektive plug in hybridního modelu, s klasickým vychází u dražšího z nabízených aut. U něho cena elektrické varianty proti klasické motorizaci vychází dráže v řádu desítek tisíc korun a proti nejvybavenějšímu modelu Laurin a Klement je příplatek za nízkoemisní vozidlo zhruba pět tisíc korun, uvedl mluvčí škody Vítezslav Pelc.
Vyšší pořizovací cenu elektrických modelů chce automobilka prvním pěti stům řidičů kompenzovat ročním bezplatným nabíjením v síti státního distributora ČEZ. Ten v Česku provozuje na 170 dobíjecích stanic ze zhruba čtyř set veřejně přístupných zařízení.
Kromě Česka spouští Škoda prodej nízkoemisních modelů Citigo a Superb v Německu, s otazníkem zatím zůstává Itálie. Městské vozítko začal výrobce už dříve nabízet v Norsku, kde je poptávka po elektrických vozech mimo jiné i kvůli státním subvencím na pořízení elektroaut výrazně vyšší než v Česku.
Větší zájem Norů než městské vozidlo vzbudil iVision, který přestože doposud není dokončený, získal v severské zemi zhruba šest tisíc objednávek. O Citigo, které bylo spuštěno do předprodeje spolu s ním, projevily zájem řádově stovky řidičů.
Citigo bude mít v základní výbavě LED denní svícení a přední mlhové světlomety, které mohou být na přání vybaveny přisvěcováním při odbočování, nebo šestnáctipalcovými koly z lehké slitiny Scorpius v Černém, nebo stříbrném provedení.
Za příplatek 10 tisíc je možné pořídit tempomat nebo vyhřívání předních sedadel v rámci paketu Basic, za dalších pět tisíc pak signalizaci při couvání, mezipodlahu v zavazadlovém prostoru, nebo přední mlhovky umožňující přisvětlování do zatáčky. Top výbava za dvacet tisíc korun pak ještě přinese například vyhřívání předního skla.
Zrychlení z nuly na stovku slibuje elektrické Citigo dosáhnout za 12,3 sekundy. Baterie má podle výrobce vydržet alespoň sedm let, respektive po ujetí 160 tisíc kilometrů výrobce garantuje udržení 70 procent kapacity baterie. Nabízet se bude ve čtyřech barvách, bílé Candy, červená Tornado, žluté Sunflower a také zelená Kiwi.
23. května 2019 |