Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda jedná o továrně v Kazachstánu

  22:45aktualizováno  22:45
Největší česká firma Škoda Auto chystá na podzim několik úderů, kterými chce bojovat s recesí na svých hlavních trzích a lépe vymezit své postavení v mateřském koncernu. Šéf Škody Kulhánek se vydal do Kazachstánu, kde má jednat s prezidentem Nazarbájevem o možnosti postavit v zemi montážní závod.

Poté má na autosalonu ve Frankfurtu spolu s šéfy koncernu definovat pozici Škody podle nových plánů skupiny VW zaváděných proto, aby si jednotlivé značky nekonkurovaly.

Frankfurt má podle Kulhánka přiblížit, jak si nové vedení Volkswagenu pozici svých značek představuje, a vyvrátit předchozí tvrzení šéfů o tom, že Škoda bude do budoucna značkou malých aut pro chudé řidiče.

Ukázkou protichůdných vizí má být prezentace studie nového, prostornějšího vozu Škoda Roomster. "VW, my i Audi ukážeme své nové poslání a cíle," uvedl Kulhánek.

Pro domácí publikum Kulhánek představil novou podzimní řadu, v níž bude několik modelů lépe vybavených fabií a octavií a nový naftový motor pro superb. Jeho cesta do Kazachstánu však dostala nový rozměr poté, co se vynořila nová překážka pro vývoz aut do Ruska.

Tamní vláda pohrozila šestiprocentním clem na česká auta, což má být odveta za zvýšení českých cel na dovoz ruských hnojiv.

Clo by podle šéfa prodeje Škody v Rusku Luboše Kopeckého mohlo prodej vozů zkomplikovat. Ruští prodejci v listu Kommersant varovali, že škodovky se mohou stát rovnou neprodejnými.

"Prodej automobilů Škoda může zcela zaniknout," uvedl v tisku Andrej Janyšev, ředitel moskevské firmy Pelikan.

Škoda dlouho usilovala o výstavbu montáže v Rusku, aby se clům a jiným překážkám vyhnula. Vstup do Kazachstánu by podle Kulhánka mohl mít podobný efekt díky otevřenějším obchodním vazbám mezi oběma zeměmi.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

Prodejna Datart u metra Anděl.
Další miliardová fúze. Datart se spojí se skupinou HP Tronic

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) schválil jednu z největších transakcí na trhu s elektronikou. Obchodní řetězec Datart se spojí se skupinou HP...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.