Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda Auto zažila rekordní rok, každý den vydělala 52 milionů korun

  10:34aktualizováno  10:56
Automobilka Škoda Auto loni dodala zákazníkům přes milion aut, nejvíc ve své historii, a zvýšila tak svůj zisk o 6,5 procenta na rekordních 19,1 miliardy korun. Každý den tak automobilka vydělala přes 52 milionů korun čistého. Firma rostla v západní Evropě i Číně. Díky růstu firma loni zvýšila i počet zaměstnanců.

Koncept Škoda VisionS při své premiéře na ženevském autosalonu | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

„K růstu přispěly zvýšené prodeje vozů, lepší mix prodávaných modelových verzí a optimalizované náklady,“ uvedl ve středu k výsledkům loňského hospodaření člen představenstva zodpovědný za finance Winfried Krause.

Škoda je diamant, ale dá se dobrousit, říká nový šéf automobilky

Škoda loni dodala zákazníkům rekordních 1 055 500 vozů, meziročně o 1,8 procenta více. V západní Evropě Škoda v roce 2015 rostla o 4,3 procenta na 430 900 dodaných vozů. V Číně prodala 281 700 aut, což je o 0,1 procenta více než v předchozím roce.

Firma neuvedla, jakou ztrátu utrpěla v souvislosti a aférou dieselgate, v prezentaci ale uvádí „tématiku naftových motorů“ mezi negativními vlivy.

Firma už opustila plány na 1,5 milionů aut vyráběných ročně. „Šlo o strategii, která počítala se silným ruským trhem. Ten ale výrazně spadl,“ vysvětlil předseda představenstva Bernhard Maier. Firma podle něj letos čeká, že celkově prodeje a obrat letos stoupnou.

Prodej modelů

Firma loni prodala 40 200 vozů Citigo, což je o šest procent méně než v roce 2014, prodej končícího Roomsteru klesl o 44 procent na 16 600 vozů, zájem o model Fabia stoupl o pětinu na 192 400 prodaných aut, Rapid poklesl o 12 procent na 194 300 aut, prodej modelu Yeti se snížil o tři procenta na 99 500 vozů, prodej Octavie vzrostl o 11 procent na 432 000 aut a Superb si vybralo 80 200 zájemců, což je pokles o 12 procent. Byl zřejmě způsobený náběhem nové generace v polovině minulého roku.

Tomu nasvědčují i čísla z počátku roku, která říkají, že zatím prodeje Škody stouply o 4,5 procenta na 170 300 aut. „I přes náročné podmínky na trzích automobilka udržela svůj kurz a odsáhla nových rekordních výsledků prodeje, tržeb i hospodářského výsledku,“ řekl předseda představenstva.

V roce 2016 chce automobilka růst dál, což by měly zajistit zejména plánované modely kategorie SUV. Již letos má přijít s velkým sedmimístným terénním vozem. „Automobilový průmysl stojí před velkými výzvami. Škoda bude v tomto prostředí v roce 2016 nadále sledovat růstový kurz a bude v rámci Strategie 2025 investovat do budoucnosti značky. V centru pozornosti jsou nové alternativní automobilové koncepce, digitalizace individuální mobility s novými nabídkami pro naše zákazníky a rozšíření palety vozů kategorie SUV,“ uvedl Maier.

Objem investic loni mírně klesl o necelé tři miliardy korun na 591 milionů eur. Nejvíce peněz šlo především do rozšíření závodu v Kvasinách a vývoje nových vozů.

Kvůli novému SUV chce Škoda dva tisíce lidí

Počet zaměstnanců Škody v českých závodech se loni zvýšil téměř o tři procenta na 26 646 lidí, celosvětově v automobilce pracuje 28 500 lidí. Letos chce automobilka zaměstnat další dva tisíce lidí. Nábor nových zaměstnanců je plánován především v souvislosti s rozšířením závodu v Kvasinách a výrobou nového vozu třídy SUV.

„Škoda Auto je atraktivní zaměstnavatel pro kmenové i agenturní zaměstnance. Od roku 2010 zde vzrostl průměrný plat o třicet procent,“ uvedl ve středu člen představenstva zodpovědný za lidské zdroje Bohdan Wojnar. Vývoj v automobilové oblasti podle něj přinese nové požadavky na zaměstnance i vznik nových profesí, zejména v oblasti digitalizace.

„Jsme v kontaktu nejen s úřady práce v nejbližších regionech, ale z celé České republiky. Od loňského března jsme dokázali navýšit počet zaměstnanců včetně agenturních o tisíc, v zásobě máme tři tisíce uchazečů z celé republiky,“ dodal Wojnar.

Automobilka investuje i do vzdělání, v loňském roce například podpořila 135 miliony Střední odborné učiliště Škoda, kde se zaměřila na přípravu studentů v oblasti 3D tisku, robotiky nebo alternativních pohonů. S pomocí automobilky bylo také otevřeno nové výukové CNC centrum.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hotel Hilton na pražské Florenci je na prodej. Největší český hotel nabízí...
Praha, nový ráj hoteliérů. Rostou ceny pokojů i poptávka po hotelech

Tuzemští hoteliéři zažívají zlaté časy. Do země jezdí stále víc zahraničních turistů, obsazenost hotelů roste. Stejně jako ceny, které si majitelé ubytovacích...  celý článek

Zubař, ilustrace
Lepší strava, rovnátka, nadstandardy. Češi si připlácí 5 tisíc ročně

Šetrná metoda odstranění křečových žil, speciální genetické testy v těhotenství, lepší strava v nemocnici. Čeští pacienti jsou ochotni si připlatit čím dál víc...  celý článek

Víčka, plastová, plast
Některé firmy už nekupují víčka na charitu. Zájem lidí nepolevuje

Některé společnosti v Česku končí s výkupem plastových víček či snižují jejich výkupní cenu. Jejich sbíráním lidé pomáhají zejména rodinám s handicapovanými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.