Škoda nabízí odborářům růst platů o 15 procent a pravidelné bonusy

  16:44aktualizováno  16:44
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v kolektivním vyjednávání s odbory nabídla růst mezd o 15 procent během 27 měsíců. Zaměstnanci by také obdrželi prémie nad rámec pravidelného bonusového systému v celkové výši 25 000 korun. Průměrná hrubá dělnická mzda ve Škodě loni dosahovala se všemi bonusy v některých tarifních třídách kolem 40 000 korun.

K obdobným protestům se odbory a zaměstnanci naposledy uchýlili ještě před krizí. | foto:  František Vlček, MAFRA

S informací přišla Česká tisková kancelář, která se odvolává na důvěryhodný zdroj. Reakci odborářů zjišťujeme. Složitá kolektivní vyjednávání o mzdách se odehrávají od začátku roku.

Škoda chce tarifní dohodu s odbory uzavřít na 27 měsíců. Podle zdroje ČTK je totiž pro firmu důležitý dlouhodobý horizont, například kvůli investicím do nových technologií. Škoda zvýšení platů zároveň podmiňuje dohodou o možném rozšíření využití atypických směnných systémů v závodě v Mladé Boleslavi. Cílem tohoto kroku má být zajištění nutného budoucího objemu výroby a také nezbytné plánovací jistoty pro společnost, zaměstnance i region. Rozšíření atypických směnných systému do Mladé Boleslavi ale odboráři důrazně odmítají.

Průměrná mzda 40 000

Fotogalerie

Škoda nabídla navýšení osobního ohodnocení o 0,7 procenta. Navýšení tarifů pak bude celkem o 14,3 procenta. Navýšení mezd bude během 27 měsíců celkem čtyřikrát, poprvé od 1. dubna, kdy má nová kolektivní smlouva vejít v platnost. Zaměstnanci by dostali přidáno o 4,3 procenta. Další navýšení je naplánováno na 1. října, kdy by se platy zvedly o tři procenta. Další navýšení by přišla 1. června 2019 a 1. ledna 2020, shodně o tři procenta.

Průměrná dělnická mzda ve Škoda Auto činila v loňském roce 40 557 korun, tedy o zhruba o deset procent více než v roce 2016. Zaměstnanci mají nad rámec mzdy řadu příplatků, například za práci v noci, za práci v taktu, za ztížené pracovní podmínky nebo za práci v atypických směnných systémech, který oproti 15směnnému systému přidává další směny až do počtu 18 směn, kdy zaměstnanci pracují také v sobotu. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů.

Cílem společnosti je podle informací ČTK nabídnout zaměstnancům takovou odměnu, která odpovídá jejich výjimečnému pracovnímu nasazení, kterým se podílí na úspěchů vozů značky Škoda. Zároveň však musí garantovat budoucí udržitelný růst společnosti.

Úterní nabídka Škody je již druhou nabídkou v rámci kolektivního vyjednávání. První nabídku odboráři odmítli. Firma nabízela zvýšení platů o 14 procent během 27 měsíců. Odboráři na začátku kolektivního vyjednávání oznámili, že požadují růst mezd celkem o 18 procent. První nabídku firmy označil odborový předák Jaroslav Povšík jako „kopnutí do zadku“.

Škoda Auto, která je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30 000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1,200 500 aut.

Autoři: ,


Nejčtenější

Výplach na americké burze se přelévá do celého světa, do Česka také

Ilustrační snímek

Akcie ve Spojených státech zaznamenaly ve středu nejprudší denní propad za několik měsíců. Pokles cen zasáhl hlavně...

Banku s „hodným bankéřem“ spolkne Moneta. Přejmenuje se na Air Bank

Air Bank už dlouho láká nové klienty úspěšnou televizní kampaní se zlým a...

Obchod za dvacet miliard výrazně změní rozložení sil v českém bankovnictví. Po spojení Monety, Air Bank a části Home...



Zmetek, označil Ťok lokomotivy, které České dráhy koupily dvakrát dráž

Ilustrační snímek

Optikou ministra dopravy Dana Ťoka jsou lokomotivy Emil Zátopek zmetkem, který je nutné vrátit výrobci. Za...

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...

Další z rubriky

Staropramen od listopadu zdraží točené pivo. Roste cena chmele i energií

2. Čtyři tanky: Cisterna vjede zásobovacím tunelem a dostane se pod úroveň...

Pivovary Staropramen, druhý největší tuzemský výrobce piva, od listopadu zdraží točené pivo, tedy sudové a tankové, v...

I čokoláda je superpotravina. Česká firma ji dodává do Švýcarska

Výroba v pražské společnosti Iswari

O borůvkách či šípku se mluví jako takzvaných superpotravinách. Podle Františka Lomského, spolumajitele české firmy...

Češi si připlatí i za další značku piva, ceny zvyší také Bernard

Stanislav Bernard

Rodinný pivovar Bernard z Humpolce od 29. října zdraží svá piva. Cenu sudového moku zvýší v průměru o 70 haléřů,...



Najdete na iDNES.cz