Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na fotbal i hokej dá Škodovka méně. Kvůli vyšší dani v Boleslavi

  5:00aktualizováno  5:00
Automobilka Škoda Auto vážně zvažuje, že výrazně sníží své příspěvky na sportovní kluby a kulturní zařízení v Mladé Boleslavi. Důvodem je zvýšení daně z nemovitosti na dvojnásobek, které vedení automobilky rozzlobilo.
Jen do hokeje a fotbalu Škoda posílá desítky milionů korun.

Jen do hokeje a fotbalu Škoda posílá desítky milionů korun. | foto:  Radek Cihla, MAFRA

„Prověřujeme, v jakém rozsahu bude zkrácena ze strany Škoda Auto podpora aktivit v Mladé Boleslavi,“ potvrdil v rozhovoru pro MF DNES člen představenstva Škody Auto Bohdan Wojnar.

Pro Škodu Auto znamená nová sazba daně z nemovitosti navýšení platby ze 44 na 88 milionů korun. Zastupitelstvo Mladé Boleslavi rozhodlo o tom, že sazba daně bude oproti letošnímu roku dvojnásobná. Škoda Auto takový krok nechápe. „Nynější daňová opatření města jsou aktem svévole, už z toho důvodu, že tento záměr nebyl předem diskutován. Podobná opatření narušují důvěru v podporu podnikatelského prostředí ve městě,“ dodal Wojnar.

Roomster II končí. Škoda se zaměří na SUV

Mladá Boleslav zvýšila daň z nemovitosti tak, že domácnosti zaplatí od příštího roku o 14 procent více, menší podnikatelé a živnostníci ve službách o 33 procent a výrobní, dopravní či průmyslové podniky rovnou o 100 procent více než v roce 2016.

Automobilka a Mladá Boleslav jsou dlouhodobě propojené, i proto je vedení firmy rozhořčené, že s nimi o změně ani nejednalo. „Kdybychom o tom s nimi jednali, jejich postoj by byl pochopitelně proti zvýšení daně. To se nelíbí nikomu, proto také o tom ze zákona nelze dělat ani referendum,“ řekl primátor Raduan Nwelati (ODS).

Jen do hokeje a fotbalu posílá desítky milionů korun, statisíce divadlu či na další akce. V minulosti firma investovala do přestavby historického jádra města, kde postavila vysokoškolský areál a opravila kostel.

V prvním velkém rozhovoru člena představenstva Škody Auto po aféře s emisemi Wojnar současně odmítl spekulace, že by například kvůli úsporám firma snižovala platy nebo omezila plánované investice. „Nebudeme šetřit na projektech budoucnosti. Nediskutujeme o zastavení projektů, které jsou pro nás z pohledu nových produktů a strategie důležité. Ale některé projekty, které jsme měli v plánu, přehodnocujeme a prostředky investujeme především do Hi-Tec technologií. V budoucnosti chceme i nadále růst,“ řekl Wojnar.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Distribuční centrum pro e-shop Lidlu v Plzni.
E-shop Lidlu navštívilo 700 tisíc lidí, nejvíce kupovali oblečení a nářadí

E-shop Lidlu navštívilo první týden fungování 700 tisíc lidí. Kolik lidí koupilo zboží, ale firma neuvedla. Největší poptávka je po oblečení. Po Lidlu a Tesku...  celý článek

To není pečené kuře, to je dort potažený marcipánem.
Koblihy, pečené kuře i zapomenuté klíče. Pražský startup sází na pohodlnost

Startup DoDo letos začal spolupracovat s fastfoodovým řetězcem KFC a povedlo se jim to, co nikomu předtím – rozvážet jídlo i s přípravou do 30 minut od...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.