"Informaci o škrtech řekl na odborové konferenci přímo předseda představenstva Reinhard Jung. Kdyby tam zůstala výroba podle původních plánů, byli jsme připraveni zastavit u nás svařovnu," uvedl šéf odborů společnosti Škoda Auto Jaroslav Povšík.
"Zatím o tom není rozhodnuto," tvrdí mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý.
Už dříve však Škoda naznačila, že výroba v Bratislavě nemusí zůstat. Podle Povšíka došlo nejprve ke snížení plánu výroby aut ze 60 na 40 tisíc vozů ročně. Poslední škrt je na dvacet tisíc aut.
"V Bratislavě potřebují udržet práci a lidi. Úplně spokojen s tím nejsem, ale je to lepší, než kdyby se část výroby do Mladé Boleslavi a Vrchlabí nevrátila," řekl Povšík.
Octavie se začaly vyrábět v Bratislavě letos na začátku roku. Důvodem tehdy bylo, že zájem o ně byl takový, že české závody nestačily vyrábět. Situace na trzích se však prudce změnila a teď je aut nadbytek.
Podle Povšíka nemá výroba na Slovensku pro Škodu smysl, náklady na slovenskou produkci jsou o 400 eur vyšší.
"Když si to vynásobím počtem aut, jsou to už dost velké peníze," uvedl Povšík. Při výrobě 20 tisíc aut je to kolem 200 milionů korun ročně.
Bratislavský závod se tak ocitl v nepříjemné situaci. Kromě octavií vyrábí hlavně velké vozy koncernu, jako je například Audi Q7. Zájem o ně však klesl rychleji než o ostatní.
UP! na Slovensko?
Povšík je přesvědčen, že do Bratislavy míří připravovaná výroba koncernového minivozu Up! Model, o jehož výrobě není dosud ještě rozhodnuto, měl skončit původně ve Vrchlabí, koncern však už tuto možnost definitivně vyloučil.
"To je už na více než devadesát procent předjednané a schválené," uvedl Povšík. Volkswagen na zaslané dotazy od čtvrtka nereagoval.