Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Závod Škody Auto v Kvasinách by do tří let mohl přijmout 1500 lidí

  9:14aktualizováno  9:14
Závod automobilky Škoda Auto v Kvasinách čekají v příštích třech letech velké investice a nabírání až 1 500 nových pracovníků. Výrobu v továrně chce firma navýšit téměř na dvojnásobek současné kapacity. Vedle modelů Yeti, Superb a Roomster by se zde měl vyrábět i nový terénní vůz.

Továrny Škody Auto v Kvasinách. | foto: Martin Veselý, MAFRA

V roce 2017 by mohla fabrika na Rychnovsku zaměstnávat kolem 5 500 lidí, řekl člen představenstva automobilky pro lidské zdroje Bohdan Wojnar. V současnosti továrna zaměstnává 4 200 lidí.

Může se hodit

Líbí se vám škodovky? Chcete si v klidu domova vybírat z nejširší nabídky těchto vozů? Najděte si svoje nové auto na Automodul.cz.

„Pracovníky budeme nabírat postupně s náběhem výroby nových modelů. Z větší části půjde o kmenové zaměstnance, ale budeme přijímat i agenturní pracovníky,“ uvedl Wojnar. Počet nabíraných lidí by podle něj mohl dosáhnout až 1 500, částečně půjde o absolventy odborných technických škol, které Škoda dlouhodobě podporuje.

Investice za 13 miliard

Škoda hodlá do rozvoje závodu v Kvasinách na Rychnovsku vložit kolem 450 milionů eur, tedy přibližně 13 miliard korun. V současnosti závod vyrábí modely Superb, Yeti a Roomster a má roční produkci 150 000 vozů. Ta by se měla postupně zvýšit až na zhruba 280 000 aut podle aktuální poptávky.

V rozšířené továrně by měla začít výroba nové Škody Superb, kterou firma představí příští rok na autosalonu v Ženevě, terénního vozu pro Seat, nástupce SUV Yeti a v roce 2016 by se měl začít vyrábět ještě velký terénní vůz.

Naopak nástupce Škody Roomster, který bude podle neoficiálních informací využívat koncernovou platformu modelu VW Caddy pro osobní i užitkovou verzi, se bude zřejmě vyrábět v závodu VW v Polsku.

Masivní investice do Kvasin Škoda Auto zahájila se spuštěním výroby první generace modelu Superb v roce 2001. Od té doby investovala do závodu kolem 23 miliard korun. Poslední velkou investicí je nyní dokončovaná svařovna za asi 1,7 miliardy korun, která vyrostla v areálu závodu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační foto.
CK Azur Reizen zkrachovala. Lidi posílala do jiných hotelů, než si koupili

Pražská cestovní kancelář Azur Reizen vyhlásila úpadek. Na svém webu zástupci firmy, která se specializuje na prodej dovolených ve Středomoří, uvedli, že...  celý článek

Škoda Octavia Combi RS 245
Přes 900 majitelů škodovek podalo první společnou žalobu kvůli emisím

Prvních 911 českých majitelů dieselových škodovek podalo společnou žalobu na koncern VW a Škoda Auto. U obvodního soudu pro Prahu 8, kde má sídlo část...  celý článek

Projekt od počátku čelil kritice ze strany ekologů a způsobil masivní odsun...
Zakázka na přehrady padá. Český Liglass nezaplatil Kyrgyzstánu stamiliony

Kyrgyzská vláda chce ukončit smlouvu s českou společností Liglass Trading CZ, která měla v Kyrgyzstánu převzít výstavbu vodních elektráren, píšou tamní média....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.