Škoda Plzeň má nového generálního ředitele

  12:56aktualizováno  12:56
- Na mimořádném zasedání zvolilo představenstvo Škody Plzeň novým generálním ředitelem třicetiletého Martina Romana, který doposud šéfoval strojírenskému podniku Janka Radotín. Ve funkci generálního ředitele Roman na doporučení dozorčí rady vystřídal Jiřího Hlavicu, který řídil firmu uplynulých deset měsíců. "První úkoly, které mě ve funkci generálního ředitele Škody Plzeň čekají, bude dotvoření manažerského týmu a zavedení důsledného finančního řízení a controllingu," řekl nový šéf Škodovky.

Podle jeho slov bude klíčovým úkolem prvních měsíců rozhodnutí, se kterými obory se Škoda Plzeň dokáže prosadit na světových trzích, tedy které jsou pro firmu perspektivní.

Pro obory, které takovou šanci nemají, bude vedení společnosti hledat strategické partnery. "Součástí mé práce bude samozřejmě jednání s akcionáři a věřiteli," dodal po svém zvolení Roman.

Dosavadní šéf Jiří Hlavica abdikoval i na členství v představenstvu. Po jeho odchodu zůstává představenstvo pouze tříčlenné ve složení Martin Roman, finanční ředitel Tomáš Krsek a personální ředitel Michal Kraus. Dva další členové budou doplněni na počátku nového roku.

Hlavica nepřijal nabídku, aby řídil provoz Škody Plzeň a odstoupil i z funkce místopředsedy představenstva.

Hlavica byl ve funkci generálního ředitele Škody Plzeň od 22. února letošního roku, kdy vystřídal Lubomíra Soudka. Během Soudkova vedení Hlavica zastával funkci náměstka generálního ředitele pro restrukturalizaci a současně byl místopředsedou představenstva a ředitelem informační soustavy Škody Plzeň.

Do řídících funkcí byl dosazen Investiční a Poštovní bankou. Pod jeho desetiměsíčním vedením se Škodě Plzeň podařilo odvrátit hrozící konkurs, zařadit se do vládního programu revitalizace průmyslu a zahájit vlastní restrukturalizaci firmy.

Autor:


Nejčtenější

Všichni chtěli spot ve stylu Air Bank, říká autor. Nově opisuje E.ON

Reklama na služby E.ON.

Jedni říkají, že jde o „vykrádačku“, jiní to tak nevidí. Spotů, které se inspirovaly populárními krátkými reklamami Air...

Šátek za tisíc dolarů vypadá jako ženské přirození, značka Fendi sklidila výsměch

Růžovou šálu Touch of Fur vyrábí italská módní značka Fendi

Italská značka luxusního oblečení Fendi pobavila svým kožešinovým šátkem mnohé uživatele sociálních sítí. Zejména jeho...



Z prošlého jídla a miliard much udělali dva Britové v Jižní Africe byznys

Od roku 2008, kdy firma vznikla a přijala první zaměstnance, se jejich počet...

Miliardy much a hnijící jídlo jsou pro bratry Jasona a Davida Drewovy z Velké Británie jádrem podnikání. V Jižní Africe...

Mladí chtějí žít na dluh a mít hned to, na co rodiče šetřili, říká bankéř

Šéf Sberbank Edin Karabeg

Mileniálové si půjčují a jsou častěji ochotni jít do rizika než jejich rodiče, myslí si šéf české pobočky Sberbank Edin...

KVÍZ: Proč chyběl v Československu toaletní papír a kde byste našli Baťov?

Peníze

České a slovenské hospodářství prošlo za posledních sto let etapami bouřlivého rozvoje i zaostávání. Děti dnes už...

Další z rubriky

Konec drezury zvířat v cirkusech? Ministerstvo je plánuje zakázat

Ilustrační snímek

Ministerstvo zemědělství navrhuje úplný zákaz vystupování a drezury zvířat v cirkusech. O opatření v rámci novely...

Agrofert se znovu snaží koupit pekárny United Bakeries

Dodávky firmy Penam určené pro distribuci pečiva.

Pekárenská firma Penam z koncernu Agrofert hodlá koupit jediného akcionáře čelního českého výrobce pečiva United...

Zůstane huť bez proudu? Ústup Mittalu z Ostravy připomíná taktiku spálené země

Pohled na závod ArcelorMittal v Ostravě-Kunčicích.

Pozvolné odpoutávání společnosti ArcelorMittal od ostravské hutě připomíná ty nejdrsnější pohádky bratří Grimmů, kde se...



Najdete na iDNES.cz