Zisk po zdanění se zvýšil o více než polovinu a přiblížil se ke čtyřem miliardám korun. Tržby narostly oproti loňsku o 16,8 procenta na téměř sto miliard korun. Na rychlém růstu tržeb se podepsal zejména nový model Octavie, který firma představila v lednu.
Prodeje Škodě vzrostly asi o sedm procent. Přes 120 tisíc lidí se rozhodlo pro fabii, v těsném závěstu se drží octavie s téměř 113 tisíci automobily. V samotném červnu octavie starší fabii dokonce překonala. Limuzínu Superb si za první pololetí pořídilo 10 422 zákazníků. Celkem se tak pro jeden z těchto vozů rozhodlo na čtvrt milionů zákazníků.
Škoda ovládá téměř polovinu českého trhu. Nejvýznamnějším regionem nicméně zůstává západní Evropa, a to především Německo. Tady Škoda prodala 42 tisíc aut a prodeje tak zvýšila o 15 procent, připomněla ČTK.
Škodě se ale dařilo i na dalších trzích jako jsou Velká Británie a Španělsko, kde meziročně stoupl prodej o polovinu. Naopak od loňska prodeje klesají v zemích střední a východní Evropy, hlavně v Polsku. Majitelů nových škodovek přibylo Rumunsku, Bulharsku a pobalstkých zemích, dodala agentura.
Podle šéfa představenstva firmy Detlefa Wittiga pololetní výsledky naznačují, že automobilka letos dosáhne minimálně stejného výsledku jako loni, kdy automobilka vydělala 3,5 miliardy. - více zde