Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Škoda rozšíří motorárnu, bude dodávat převodovky na koncernové miniauto

  14:16aktualizováno  15:40
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto vytvoří dalších 270 nových pracovních míst. Firma sice nezískala právo vyrábět pro celý koncern Volkswagen nový model malých aut Up!, škodovácké díly se ale budou do bratislavského závodu přesto vozit. Pro malé auto bude vyrábět převodovky, v jednání je i výroba motorů.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Ondřej Littera, MAFRA

Převodovky už v Mladé Boleslavi tamní motorárna vyrábí, do rozšíření závodu investuje dalších 1,5 miliardy korun. Výrobní kapacita dosáhne tisíce převodovek denně. Škoda Auto už zažádala o investiční pobídku vládní agenturu CzechInvest.

Mluvčí agentury CzechInvest Lucie Kocourková uvedla, že Škoda Auto na tento investiční projekt získala státní podporu v podobě částečné slevy na dani, kterou může firma po dosažení ziskovosti nové továrny čerpat maximálně pět roků. "Investice Škody Auto je o to cennější, že ji společnost oznamuje v době, kdy řada jiných firem spíše stagnuje," řekla agentuře ČTK pověřená generální ředitelka CzechInvestu Alexandra Rudyšarová.

Škoda Auto díky této investici podle Rudyšarové vytvoří nová pracovní místa určená především kvalifikovaným lidem s přinejmenším středoškolským vzděláním. "Navíc pro svou expanzi nezabírá novou plochu na zelené louce, ale rekonstruuje a inovuje stávající budovu. I proto pro svou investici získala podporu státu," uvedla Rudyšarová.

Převodovka půjde i do dalších modelů

Škoda bude vyrábět pro malý vůz novou převodku, která má zhruba o pětinu méně dílů, než v současnosti vyráběná převodovka. Ta končí nejen ve Škodovkách, ale také například ve Volkswagenu Polo.

"Nasazení počítáme nejprve do malého rodinného vozu s možností později umístit převodovku do dalších modelů naší značky a dalších malých vozů vyráběných v rámci koncernu Volkswagen. Zahájení výroby je plánováno na konec roku 2010," uvedl Reinhard Jung, předseda představenstva společnosti Škoda Auto.

Mladoboleslavská motorárna patří momentálně k nejvíce vytíženým závodům v koncernu. Může za to zavedení šrotovného, které výrazně zvýšilo poptávku po motorech s nižším objemem. Právě ty v Mladé Boleslavi vyrábí.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Závod Škoda Auto v Kvasinách začal s výrobou modernizovaného modelu Yeti...
Volkswagen se bojí Škody. Chce část výroby přesunout z Česka do Německa

Vedení a odbory německé automobilky Volkswagen chtějí, aby se část výroby divize Škoda přesunula do Německa a aby divize platila více peněz za sdílené...  celý článek

Penny Market Lehovec. Řetězec zmodernizuje stovky svých obchodů.
Zákaz prodeje o svátcích porušilo 28. září jen několik obchodů

Zákaz prodeje o svátcích porušily ve čtvrtek 28. září tři ze 115 obchodů zkontrolovaných Českou obchodní inspekcí (ČOI). I při předchozích prověrkách většina...  celý článek

Montážní linka v mladoboleslavské Škodě Auto. Ilustrační snímek
Žádné změny ve Škodě Auto nechystáme, vzkazuje Volkswagen do Čech

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá, uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.