Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Lukáš Procházka, MF DNES

Škoda se v počtu prodaných aut drží, zachraňuje ji čínský trh

  • 27
Mladoboleslavské automobilce Škoda Auto se i přes krizi daří. Do letošního října prodala více než 570 tisíc vozů. Prodej jí tak meziročně poklesl o pouhých 1,7 procent. Firma jen mírně zaostává za loňským rekordním rokem, kdy prodala 675 tisíc aut. Za dobrými čísly stojí hlavně úspěch Octavie na čínském trhu, kde Škodovka prodala téměř 96 tisíc aut.

Informoval o tom mluvčí firmy Jaroslav Černý.

Nejvíce se zatím letos prodávala Škoda Octavia, kterou si koupilo 263 tisíc lidí. Vzrostly i prodeje Superbů a Fabií. Hlavně v prodeji Fabií se však pozitivně promítlo šrotovné v některých zemích. Po jeho vypršení se očekává výrazný pokles, firma již na několik dní výrobu Fabií přerušila a od příštího roku je bude vyrábět jen na dvě směny.

Nejsilnější trhem zůstává pro Škodovku Německo, kde prodala 145 tisíc aut. V jeden z klíčových trhů se však pro Škodovku mění Čína.

"Důležitým krokem v expanzi na tomto dynamickém trhu bylo představení modelu Superb v letošním srpnu. Překročení hranice 100 000 vozů je pro nás důležitým milníkem rozvoji značky Škoda v Číně a zároveň také motivací, abychom v tomto pozitivním vývoji nadále pokračovali," uvedl Reinhard Fleger, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast prodeje.

Škodovka během prvních devíti měsíců letošního roku vydělala 2,8 miliardy korun, což představuje meziroční pokles o 67,5 procenta. Rozdíl je 5,8 miliardy Kč. Tržby Škodě klesly o 13 procent na 137,6 miliardy Kč.